Nečekané vítězství si připsal nový joint-venture GOVIA ve výběrovém řízení na zajištění provozu Thames Link a souvisejících tratí, s platností sedm let.

Nečekané proto, že doposud měl smlouvu na provozování tratí v tomto tendru dopravce First Group, pro nějž to rozhodně nebyla ztrátová záležitost – připomeňme na tomtomístě skutečnost, že do balíku soutěžených tratí patří i ziskový úsek Londýn – Letiště Gatwick.
Govia je partnerským uskupením (Joint-Venture) dvou subjektů, domácího Go-Ahead a nadnárodní skupiny Keolis. Govia do tendru vstoupila razantním slibem nových jednotek Class 700, právě pro úsek trati z Londýna do Gatwicku. Otázkou pak samozřejmě zůstane, jaká železniční technika bude obsluhovat celou trať až do jihoanglického Brightonu. Nicméně nové soupravy se dočkají i cestující, kteří využívají severně položených tratí: Govia plánuje částečnou obměnu vozového parku právě i na této trati.

 Keolis_UK_logo200px-Govia_logo.svg

Součástí tendru byl i závazek, že nový provozovatel zainvestuje do modernizace stávajících železničních stanic. Dle vyjádření mluvčího nové joint-venture (ve velké Británii se jména tiskových mluvčích neuvádějí, vyjma ojedinělých případů) dojde i ke zlepšení služeb poskytovaného občerstvení, informačních systémů a bude prodloužena provozní doba personálu ve vybraných stanicích.

 Mluvčí skupiny First Group prohlásil, že všichni jsou velmi zklamání z výsledku výběrového řízení k provozování balíku tratí na TSGN (Thames Link, Southern, Great Northern). Dalšími uchazeči v tomto výběrovém řízení byli dopravci Abelio a Stagecoach.

Leave a Reply