Neděle, Červenec 21, 2019

Rekordní období: přeprava nákladu po železnici v UK stále roste

Rekordní období: přeprava nákladu po železnici v UK stále roste

Na skutečnost, že se zvyšuje podíl osobní železniční dopravy na dopravním trhu ve Velké Británii, jsme si již zvykli. Poslední data pak naznačují, že i železniční nákladní doprava zažívá nárůst.


Statistický portál, který je spravován regulátorem železniční dopravy (ORR) v UK, zveřejnil výsledknou statistiku vývoje a stavu železniční dopravy ve Velké Británii. A zatím co na nárůst osobní železniční dopravy si čtenáři našeho magazínu již pravděpodobně zvykli, nárůst nákladní železniční dopravy je překvapením, příčinou k mírnému optimismu.
Tabulka, kterou vidíte níže, zveřejňuje vývoj přepravy nákladů po železnici za sledované období od roku 2003 až do roku 2014. Vzhledem k tomu, že fiskální rok je v UK stanoven na období od Květa do Dubna, statistiky (z různých odvětví) se drží téhož schématu a proto jsou vždy zveřejněny za sledované fiskální období. Jak tedy vypadá ona tabulka?

Financial yearCoalMetalsConstructionOil and petroleumInternationalDomestic intermodalOtherTotal (1)
2002-035.662.642.511.150.463.382.7218.52
2003-045.822.412.681.190.483.532.7718.87
2004-056.662.592.861.220.543.962.5320.35
2005-068.262.222.911.220.464.332.2921.70
2006-078.562.042.701.530.444.721.8921.88
2007-087.731.832.791.580.375.151.7321.18
2008-097.911.532.701.520.425.171.3820.63
2009-106.231.642.781.450.445.511.0119.06
2010-115.462.233.191.320.425.680.9419.23
2011-126.412.243.451.200.456.310.9921.06
2012-137.501.813.051.210.436.301.1621.46
2013-148.071.773.561.270.476.191.3622.71

Note: Great Britain annual and quarterly data from 2002-03 quarter 1 up to 2013-14 quarter 4 – amount of freight moved on the rail network (billion net tonne kilometres)
Jak je patrné z uvedené tabulky, podíl nákladu na přepravě po železnici měl růstovou tendenci, a to až do roku 2008. Následný pokles podílu přepravy nákladů po železnici v letech 2009 – 2010 – 2011 můžeme s největší pravděpodobností přičést krizi, která v té době plundrovala ekonomiku nejen Velké Británie, ale i všech zemí Evropy.
Překvapujícím faktem je nárůst přepravy uhlí, naopak za zklamání lze považovat nárůst intermodální přepravy nákladů – mnohem pozitivnější zprávou by byl nárůst přepravy nákladu pouze prostřednictvím železnice.
V některém z příštích článků se budeme věnovat nárůstu počtu cestujících u osobní železniční dopravy.

Related posts

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..