Černý týden pro Eurotunel: další závada omezila provoz mezi Francií a Velkou Británií


Eurostar a Eurotunnel, dvě společnosti, jež provozují dopravu skrze podmořský železniční tunel mezi Francií a Velkou Británií, si mohou v kalendáři označit posledních sedm dní černou barvou.

Jsou snad stávající problémy náznakem budoucích technických problémů, jimž může být podmořský tunel mezi Francií a Velkou Británií vystaven?

Nejprve v sobotu, v poledních hodinách, došlo v soupravě určené pro přepravu automobilů k zahoření dopravního prostředku  a k zastavení provozu v obou směrech. Nejednalo se o kritickou situaci a požární jednotka francouzských hasičů, kteří byli k zásahu povoláni, nehlásila žádná zranění. Následkem tohoto incidentu byl zastaven provoz v obou směrech, což způsobilo nemalé komplikace cestujícím z obou směrů.

Následující den, v neděli 18. ledna, byla iniciována inspekční výluka v prostorách tzv. „severního“ tunelu z Velké Británie do Francie a pro běžný provoz byla střídavě používána pouze tunel „jižní“, tedy ten, kterým je vedena doprava z Francie do Velké Británie. V průběhu oprav došlo k částečnému, nikterak zásadnímu výpadku v elektrické trakci, což mělo za následek další zpoždění jak u spojů Eurostaru, tak i Eurotunnelu.

A aby bylo naplněno pořekadlo „do třetice všeho dobrého / zlého“ (zaměňte dle momentálního rozpoložení), ve středu, 21. ledna došlo ze zatím nezjištěných příčin k přehřátí  a výpadku napájecího zdroje jak pro trakční vedení, tak i pro napájení servisních, zabezpečovacích i obslužných zařízení.

Podle zdroje z prostředí Network Rail (správce železniční infrastruktury ve velké Británii), počet technických závad začíná mírně znepokojovat manažery společnosti Groupe Eurotunnel S.A., která je správcem tunelu pod Lamanšským kanálem a pro kterou by případné dlouhodobé uzavření provozu skrze tunel mohlo znamenat zásadní finanční ztráty.

Zákazníky provozovatele dopravních spojení v železničním tunelu pod kanálem La Manche jsou společnosti Eurotunnel -Le Shuttle (přeprava automobilů a nákladních vozů) a Eurostar ( železniční přeprava osob na trase Londýn Paříž/Brusel). Zákazníkem Groupe Eurotunnel je i DB Schenker, dopravce v oboru nákladní železniční dopravy.

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.