Velká Británie objevila „Ameriku“: elektronické jízdné pro železniční dopravu


Je to k nevíře. Zatímco čeští dopravci řeší, jak zavést jednotné jízdní doklady a elektronické jízdné již používají, Velká Británie řeší přesně opačný problém.

Tedy v UK není problém na jednu jízdenku cestovat napříč zemí s více dopravci. Ovšem elektronická jízdenka za jízdu vlakem je cílem, který nyní hrdě představil ministr dopravy Patrick McLoughlin. A stejně hrdě stanovil cílové období – rok 2020.

Přitom forma, která by měla být použita, není žádným objevem století – londýnský dopravní systém ji již dávno zná a i úspěšně používá: Oyster karta.

Je to poněkud zvláštní situace. Dopravci z oboru autobusové dopravy ve velké Británii nemají problém s implementací zákaznických karet (s magnetickým proužkem, bez čipu), cestující mohou s pomocí těchto karet čerpat slevu, kterou dopravce skrze tento zákaznický systém nabízí, ale zjevně je nepřekonatelným problémem donutit železniční dopravce k tomu, aby se karty rozšířily mezi cestující stejně, jako je tomu v jiných přepravních oborech.

V kontextu řečeného lze tedy pochopit následný výkřik socialistů (Labour Party), kteří okamžitě na McLoughlinův „objev“ zareagovaly zcela předvídatelně a podotkli, že znárodněním celé železniční sítě (po níž socialisté touží více, jak po čemkoliv jiném – s výjimkou vítězství ve volbách, samozřejmě…) by bylo možné rozšířit použití Oyster karty i na celou železniční dopravu v zemi. Což by dle jejich slov znamenalo značné úspory v implementačním procesu elektronického jízdného.

Nechme se tedy překvapit, zda se ostrovní říše královny Alžběty dočká své Opencard .

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.