Středa, Listopad 13, 2019

Frecciarossa 1000 získala povolení pro komerční provoz

Frecciarossa 1000 získala povolení pro komerční provoz

Dopravce Trenitalia nasadil dne 25. Dubna do provozu novou jednotku, Frecciarossa 1000, určenou pro provoz na vysokorychlostních tratích.

Nová souprava tak v prvních dnech provozu spojila Miláno a Řím. Na trati mezi těmito městy dosáhne Frecciarossa na rychlost 360 km/h.

Frecciarossa může dosáhnout na maximální provozní rychlost 400 km/h, nic méně této rychlosti na trati mezi Římem a Milánem nevyužije. I tak se jízdní doba mezi těmito dvěma městy sníží na 2 hodiny a 20 minut.

AnsaldoBreda_ETR_1000_(15358738200)
ETR1000, zdroj Wikipedia, autor julienghien1

Vysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 (dle technické specifikace ETR1000) je společným dílem konsorcia Bombardier a AnsaldoBreda, dizajnově se na projektu podílelo studio Porsche. Dopravce Trenitalia vyhlásil konsorcium za vítěze soutěže na dodávku VRT jednotek v roce 2010 s tím, že zahájení provozu mělo být již v roce 2013., avšak dodavatel v onom roce pouze představil první vyrobenou jednotku. Cena za jednotku byla u vítězného konsorcia 30,8 milionu Eur, konkurent v tendru, výrobce Alstom, nabídl cenu za jednotku 35 milionů Eur. Trenitalia si u vítěze soutěže objednala 50 kusů jednotek Frecciarossa 1000.
Frecciarossa 1000 koncepčně vychází z řady vysokorychlostních jednotek Zefiro 300 (250, 300 a 380 – značí maximální provozní rychlost), která byla Bombardierem představena již v roce 2005. Bombardier Zefiro se vyrábí v sestavení 4 / 8 / 12 nebo 16ti vozových jednotek. První série Bombardieru Zefiro byla v množství 20ti kusů a zvláštností je, že se jednalo o 16ti vozové jednotky pouze se spacími vozy. Série byla vyrobena v rámci společného podniku Bombardieru a Sifang Power Transportation ve výrobním závodě v Číně. V roce 2009 si pak Čínská administrativa objednala 80 kusů nejvýkonnějších jednotek Zefiro 380 v celkové hodnotě 2,7 bilionu Eur.
CRH380D / Bombardier Zefiro 380
CRH380D / Bombardier Zefiro 380, zdroj Wikipedia

Čínský partner Bombardieru pak nechal vyrobit promo video, jímž chtěl veřejnost upozornit na začátek provozu tohoto typu VRT jednotek v Číně – produkce se však jemně vymkla z rukou a vzniklo video, které spíše oslavuje um tamějších lyžařů…

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

%d blogerům se to líbí: