Středa, Březen 20, 2019

Modernizace poslední zastaralé části vozového parku pro London Overground může začít – vítěz je znám

Modernizace poslední zastaralé části vozového parku pro London Overground může začít – vítěz je znám

Správce londýnské městské dopravní sítě, Transport for London, vybral v tendru na obnovu vozového parku příměstské železnice London Overground, za vítěze firmu Bombardier.

K tomu lze pouze upřímně dodat – bylo načase. Neboť nejen v případě London Overground je možné potkat na železniční trati historicky vyhlížející jednotku, jež byla do provozu nasazena před 30ti lety.


Ve finále by měli mít z rozhodnutí TfL (Transport for London, správce městské a příměstské dopravy pro Londýn a začleněné okolí, tzv. Greater London) radost i dopravci Arriva UK Trains Limited a MTR Corporation, kteří pod společným názvem London overground railway operations Ltd. drží licenci k provozování příměstských železničních linek.
Ovšem největší radost budou mít pochopitelně cestující. Z provozu bodou staženy koncepčně i technicky zastaralé EMU Clas 315/317, které byly ve výrobě v letech 1980 – 1982 a kterých po příměstských železničních tratích v Londýně a okolí jezdí přibližně 30 kusů:

Zvláštním faktem je skutečnost, že starší EMU Class 313 / 315 / 317 jsou pro cestující mnohem pohodlnější, než novější EMU Class 172 Turbostar, či Class 178 Capitalstar – zdá se, že i přes veškeré technické i technologické vymoženosti nejsou výrobci tak nějak schopni vynalézt sedačku, z níž by cestující po patnácti minutách nebolel zadek.

Avšak abych se vrátil k námi avizované budoucnosti. Ze čtyř výrobců, kteří se do soutěže přihlásili (Hitachi, Siemens, CAF a Bombardier), vybral správce londýnské dopravy firmu Bombardier. Hodnota kontratku byla stanovena na 260 milionů liber šterlinků a výrobce představí novou řadu EMU pro londýnskou příměstskou železnici buď na konci roku 2017 (optimistický předpoklad TfL), nebo v průběhu roku 2018 (reálněji znějící předpoklad odborné veřejnosti). Kontrakt zahrnuje dodávku 45 jednotek ve dvou a čtyř vozovém provedení, v provedení podobném vozům metra typu S Stock – tedy se zcela průchozím interiérem, informačním systémem pro cestující a klimatizací:

Přehlednou tabulku dopravní techniky, jež byla provozována v minulosti, včetně stávající flotily příměstských jednotek London Overground najdete na samostatné stránce. Zdrojem je Wikipedia v anglickém jazyce.

Related posts

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..