Provoz na nové železniční trati mezi Londýnem a Oxfordem bude zahájen 26. října 2015


Ve Velké Británii pokračuje závod v utrácení peněz z dopravních fondů EU. Letos v listopadu bude zahájen provoz na nově vybudovaném železničním spojení mezi Londýnem a Oxfordem.

Vlastně to bude docela slavný okamžik: po více, jak sto letech totiž bude zprovozněna nová železniční trať mezi většími městy Anglie; doposud byly realizovány víceméně lokální projekty.

Projekt nového železničního spojení mezi Londýnem a Oxfordem byl prvně představen ORR a veřejnosti v roce 2002. S pověstnou britskou důkladností tak začal kolotoč schvalovacích procesů, veřejných projednávání, odvolávání se proti stavbě ze strany různých organizací a spolků, až definitivně, po takřka třinácti letech, mohou dělníci odhodit své lopaty, srknout si z láhve neprémiového ovocného nápoje značky Strongbow (kterýžto byl letos v létě velmi propagován v českých televizích, jakožto to nejlepší, co lze na poli ciderů najít…) a s uspokojením se odebrat do nejbližšího pubu – je hotovo.

Kombinací vlastního rozpočtu a dotací z fondů EU (zde se jasně ukazuje, že myšlenka premiéra Camerona o odchodu z EU by nemusela mít v budoucnu malé následky…) došel projekt k výsledné částce necelých 4 miliard korun (130 milionů liber šterlinků). Kombinací výstavby nového kolejového tělesa a renovací stávajícího, vznikla de facto nová železniční trať pro maximální rychlost 200km/h. Na této trati budou celkem čtyři stanice: Bichester, Islip, Oxford parkway a Oxford. Stávající doba jízdy z Londýna – Marylebone do centra Oxfordu prostřednictvím přímého železničního spojení je hodina a 49 minut, jízdní doba po nové trati bude 66 minut.

Na trati budou nasazeny modernizované  jednotky s dieselovým pohonem (DMU) Class 168/1(2). Jedná se o tří a čtyř vozové motorové jednotky, jež jsou od roku 1997 vyráběny Bombardierem v jeho produkční továrně v Derby a koncepčně patří do výrobní řady, kterou Bombardier pojmenoval Turbostar.

Class 168 Chiltern Railways Diagram 1.PNG

BR Class 168/0, původní DMU vyráběná od roku 1997 do roku 2004. Autor Peter Skuce, Zdroj Wikipedia

 

BR Class 168/2, modernizovaná verze řady 168/0. Tato je vyráběna od roku 2012. Autor Oxyman, Zdroj Wikipedia

V rámci výstavby této nové tratě byla zcela zrekonstruována i železniční stanice v Bichesteru. Její nová podoba je následující:

The new-look Bicester Town station

Předposlední stanice na dané trati, Oxford Parkway, pak bude vypadat zhruba tako:

Oxford Parkway design

Pravdou je, že jednotky řady 168 vůbec nevypadají špatně – a to ani ona původní verze z roku 1997. Ve srovnání s RegioNovou, která brázdí naše koleje, vypadá DMU od Bombardieru jako sci-fi:

Tedy tuto dnešní aktualitu můžeme uzavřít povzdechem, který by se dal velmi lehce parafrázovat do znění „tichá závist“.

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.