Česká stopa ve Finsku: Fenniarail zahajuje provoz s lokomotivami 774.7


Tato aktualita není nikterak zásadní, přesto si zaslouží zveřejnění.

Finský operátor nákladní železniční dopravy Fenniarail obdržel povolení k provozování dopravních služeb v rámci liberalizace nákladní železniční dopravy ve Finsku. Jeho prvním zákaníkem je dřevozpracující závod Kemijärvi, pro kterého bude Fenniarail zajišťovat svoz dřeva ze severní části země do přístavu Bothnia port u města Oulu a do překladiště ve městě Kotka. Celá trasa měří zhruba 1000 km a pro vozbu vlaku má dopravce k dispozici lokomotivy řady 774.7F českého výrobce dopravní železniční techniky CZ Loko.

774_711___1882015_lokoa

Provoz této nákladní linky v režii soukromého dopravce by měl být zahájen v Červnu tohoto roku, nic méně termín bude ještě upřesněn – v Kemijärvi totiž leží přes 2 metry sněhu, což prozatím vylučuje výstavbu 700 m vlečky.

Cena lokomotivy 774.7 se pohybuje v rozmezí částky 1,7 milionu Eur až 2 miliony dle výbavy a provedení, jež si určuje odběratel. CZ Loko jich k loňskému roku vyrobilo rovnou 100. Celková produkce bez ohledu na produkční řady dosáhla počtu 833 kusů.

Je příjemné zpracovávat aktuality, v nichž lze vyzdvihnout kdysi světoznámou českou strojírenskou výrobu…

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.