Středa, Leden 16, 2019

Může "Brexit" za snížený zájem o služby Eurostar?

Může "Brexit" za snížený zájem o služby Eurostar?

Tajně jsem doufal, že v železničním „sektoru“ se tématicky populistických výkřiků na téma „Brexit“ nedočkáme. Spletl jsem se.

Uznávaný železniční magazín Railway Gazette přinesl krátkou aktualitu s poměrně provokujícím titulkem: „Brexit přinesl nejistotu i provozovateli služby Eurostar“. Když jsem onen titulek viděl poprvé, zamžikal jsem víčky a pomyslel si „to je asi nějaký omyl, či co…“, avšak opak je pravdou.
Autor článku v RG zcela vážně cituje provozního ředitele Eurostaru, Nicolase Petroviče, který podotkl, že

29. červen a výsledek referenda přinesl našemu podnikání jisté zpomalení, které bylo navíc podpořeno teroristickými útoky v Bruselu.

Je zvláštní, že v Británii se o zpomalení tržeb u Eurostaru sice ví, ale nikoliv v souvislosti s výsledkem referenda o vystoupení Velké Británie z EU. Naopak je možné slyšet (a případně i číst) na vícero stranách názor, že momentálně nesourodé a neefektivní řešení uprchlické krize, kteréžto bylo navíc umocněno několika teroristickými útoky, se na provozu vysokorychlostního železničního spojení s Bruselem a Paříží (jejda, to je ale náhoda!) podepíše zcela zásadním způsobem. A to samozřejmě díky faktu, že cestující veřejnost velmi citlivě vnímá, že Eurostar obsluhuje dvě trasy, Londýn – Paříž a Londýn – Brusel, které jsou prostě pro Eurostar klíčové, a které – bohužel – zajíždějí do dvou měst, která byla teroristickými útoky postižena zdaleka nejvíce.
Strach je přirozeným pocitem každé lidské bytosti. O to víc mne zarazilo, že si Railway Gazette udělala výlet do světa populismu, ačkoliv to vůbec nemají zapotřebí.
Co naděláme…

Related posts

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogerům se to líbí: