Oblíbená Velim: do Cerhenic míří na testy i vozy MK5a pro TransPennine Express


V předchozí aktualitě jsem se zmínil o tom, že na zkušební železniční okruh u české Velimi zamířila souprava CAF – BR Class 195, tak dnes to bude opět o výrobci CAF a jeho vozech MK5A, určených pro vozbu na trati, jež nese označení TransPennine Express.

Vozy MK5A, určené pro osobní dopravu, budou řazené v sestavení podobném tomu, jaké známe z jednotek RailJet: tedy lokomotiva – osobní vozy – řídící vůz. Lokomotivou bude v tomto případě další novinka na britské železniční síti, BR Class 68.

standard-class-interior

Interiér nových osobních železničních vozů British Rail Mark 5/5A

Osobní vozy řady British Rail MK (Mark – termín, jež se používá pro označení například řady výrobků)  jsou zejména ve svém provedení MK3 již dlouhou dobu „poznávacím“ znamením pro vlakové soupravy, známé pod označením Caledonian Sleeper. A právě u vlaků vyšší kvality (ať zůstanu u pojmů, jež jsou nám známy z domácího prostředí…) Caledonian Sleeper dojde v průběhu následujících dvou let k zásadní obměně osobních železničních vozů. Původní, dosud sloužící vozy řady Mark 3 budou vyměněny za nové vozy řady British Rail Mark 5.

1024px-ic1254040_-_tf_41146_at_cardiff_central

Osobní železniční vůz řady British Rail Mark 3 v nátěru dopravce GWR

800px-virgin_trains_east_coast_refreshed_mk3_interior

Interiér osobního železničního vozu British Rail Mark 3 – zde v provedení pro dopravce Virgin

A protože výroba osobních železničních vozů není příliš lacinou záležitostí, výrobce CAF (ano, opět španělský CAF…) využije společné platformy Mark (4/5) pro výrobu osobních železničních vozů pro dopravce First a jeho vlaky, jež nesou označení TransPennine Express (detaily o této trase lze najít na Wikipedii), z nihž vznikne lehká odvozenina v podobě řady Mark 5A. Dopravce First Group tím nahradí doposud sloužící techniku, jíž jsou osobní vozy řady Mark 3.

Celkově bude dopravci First dodáno 66 nových osobních železničních vozů řady Mark 5, vozy jsou vyrobeny pro maximální provozní rychlost 160 km/h (Mark 5) a 200 km/h (Mark 5A).

Tím jsme se dostali k tomu, že jeden dopravce využil možností testování svých tří  nových dopravních prostředků na Cerhenickém zkušebním okruhu: DMU BR Class 195 Civity a osobních vozů Mark 5A.

Pokud Vás právě teď napadlo, že aktualita není fakticky úplně správná – neboť zmiňuji dopravce, který využil možnost testování tří nových přírůstků ve flotile, ale popisuji pouze dva, nemýlíte se.

Ale o tom třetím kousku si budete moci přečíst v další aktualitě 😉

Na přiloženém videu je zaznamenán příjezd lokomotivy řady BR Class 37 (výroba v letech 1960-1965 v celkovém počtu 309 kusů, dodnes jich slouží přibližně 5…) , s navěšenými osobními vozy Mark 5:

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.