Středa, Červen 26, 2019

České Dráhy zahájí provoz přímého vlakového spojení mezi Prahou a Londýnem

České Dráhy zahájí provoz přímého vlakového spojení mezi Prahou a Londýnem

Zcela nečekaná tisková zpráva dorazila do redakční emailové schránky dnes brzy nad ránem: České Dráhy oznámily zahájení provozu přímého vlakového spojení mezi Prahou a Londýnem.

Dopravce ve zprávě naznačuje, že trasa povede z Prahy přes Ústí nad Labem a Děčín směrem na Drážďany a Hannover, kde bude mít spoj krátkou, čtyři a dvaceti hodinovou provozní přestávku. Následně bude vlak trasován z Hannoveru přes Dortmund a Essen do Bruselu, kde bude mít vyhrazené nástupiště v terminálu, který je určen i mezinárodním spojům Eurostar. Poté již bude trasa předvídatelně nudná: prostě z Bruselu do Londýna, kdy první míle na anglickém jihovýchodě prosviští díky speciálnímu povolení rychlostí 155 km/h až na nádraží Dartford. Tedy, ono se vlastně nejedná o nádraží, v Dartfordu je dislokované odstavné nádraží Network Rail, které svým nevábným vzhledem přesně bude plně odpovídat významu onoho spoje – což koneckonců potvrdil i nejmenovaný tiskový mluvka Network Rail:

We can confirm an request has been sent to us on white and blue-coloured letter from unnamed rail transport company, as we have received that letter via Ponny Express service. This – probably – very Eastern European company request an access to any international rail station in London according to the new rail link between Prague (no, we have no idea what city and where it is…) and London. After very short debate a decision has been made to allocate unused Network Rail depot at Dartford where the unbelievable disgusting trains (as pictured) will be not disturb our citizens and travellers.

Photo credit: http://www.alanbutschek.cz

Dotazem na oddělení AZD, které u dopravce zpracovává dotazy novinářů (oddělení Archivace Zbytečných Dotazů), zda se v případě oznámeného spoje nejedná o nepříliš povedený žert, mi byla takřka obratem doručena odpověď, která naznačuje interní debatu v rámci dopravce a minsterstva dopravy; a patrně nebyla určena naší emailové schránce:

Hele Dane. Ty „B“-éčka prostě někam uklidit musíme. Co s nima? Zpovykaní čeští cestující, kteří jezdí skoro zadarmo už chtěj jenom „A“-mpéry a vyšší deriváty, dokonce už jim nevoní ani Pendolíno. Dokonce jsou i takoví, co si stěžujou někde na Tvitru na blbě otočenej vagón, to je k zblití. Tak co s tím máme asi dělat? Když to pošlem jako historickej vlak do železničního muzea v Jorkšíru, tak se toho elegantně zbavíme i s tím „Zátopkem“ a ještě z toho budou mergle. A ze zisku si můžeme pořídit třeba 628-čky, substrátu se tyhle vraky docela líbí…

Při vědomí, že se nejedná o vtip, ale o zcela beztrestnou a krutou budoucnost, jsem se ještě jednou obrátil na tiskové oddělení Network Rail s dotazem, jak bude vlastně zajištěn pohyb neschválených železničních vozidel v rámci Network Rail mezi French Revenge (nový, od 29.3. platný název pro železniční tunel pod kanálem La Manche, který bude pravděpodobně brzy zrušen a nahrazen jiným – vše bude záležet na míře pomatenosti členů House of Parliament...) a Londýnem.

We see this request as an challenge for our rail network and infrastructure. No everyone can see out-dated and old-school carriages, pulled with very rare and over-priced power train on our tracks. So we decided to do our best to eliminate potential hazard and we have prepared some initial security steps. These will be applied a day before expected arrival, including evacuation of residents in locations affected to reduce all risks, in particular with regard to possible psychological harm.

To reduce any damage what can potentially happen we decided to reduce speed on our HS1 from 225 mph to the 95 mph for planned train. Our paramedics services will be on multiple places to respond immediately to any hazard or accident, in 10 miles distance range. And of course, we are ready to reduce the abnormal noise produced by your train: all the public speakers will play our anthem „God Save the Queen“ where some lyrics has been changed to „God Save All of Us“.

Ještě zbývá dodat, že díky vynikajícím provozním vlastnostem vcelku nových lokomotiv E109 a řazených vagónů řady B bude jízdní doba mezi Prahou a Londýnem mezi 72 a 168 hodinami, zpáteční jízdy bude možné naplánovat až dle momentálního technického stavu lokomotivy a vagónů. Vlakový personál dopravce bude na daných turnusech odměněn speciální srážkou ze mzdy za dovolenkový zážitek v rámci pracovní doby.

Ve snaze zachovat si alespoň zbytek duševní pohody nebudeme zjišťovat žádné další podrobnosti.

Related posts

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..