Dopravce Abelio Greater Anglia si pravděpodobně připíše prvenství (alespoň v UK určitě) za provoz elektrické jednotky, která bude mít na elektrické trakci nezávislý zdroj – bateriový.


Čtyř vozová elektrická jednotka BR Class 379 Electrostar pochází z dílen výrobce Bombardier, její kompletace probíhá v montážním závodě Bombardieru v hrabství Derby. Objednávka byla v roce 2009 zadána pro potřeby vozby na trati Londýn – Stansted (letiště).
Je mi malinko s podivem, že EMU v řadě 379 je výrobcem řazena do kategorie InterCity jednotek – její interiér neoplývá nijak zázračným uspořádáním a ani výbava není nijak výjimečná ve srovnání s jednotkami, které Bombardier řadí na úroveň regionálních jednotek – ale znáte to, prosti gustu…
Jednotka disponuje sběračem elektrické trakce, která by měla dle výrobce sloužit pouze jako záložní zdroj pro pohonné jednotky v případě, že dojde k selhání baterií. Hlavním netrakčním zdrojem je sada baterií, jež jsou u této jednotky montovány do šesti boxů, usazených v rámech pod podlahou vozů.

tn_gb-ipemu-battery_raft_fitted_with_battery_pods_close_up

Rám boxu s bateriemi elektrické jednotky EMU BR Class 379 Electrostar, zdroj: Rail.uk, autor: neuveden

 
Jednotka bude v provozním testu od 12. Ledna do 13. Února 2015, poté dojde k celkové technické prohlídce a vyhodnocení provozního testu.

Leave a Reply