Site icon Dopravní Magazín

Aerolinkám se daří: ČSA v zisku, Alitalia se k zisku blíží a belgické VLM Airlines jsou na tom tak dobře, že zavádí novou linku a nakupují nová letadla

Zajímavé. Před rokem a půl by na budoucnost ČSA vsadil málo kdo, Alitalia stála prakticky před bankrotem a o regionálních aerolinkách se hovořilo šeptem – pokud vůbec.

Doba pokročila a dnes se dočítáme z médií, že ČSA se účetně dostaly do zisku cca 350 miliónů korun (za první pololetí roku 2015), což je docela dobrá zpráva. Zdá se, že zákulisní a na veřejnosti nepříliš viditelné působení menšinového vlastníka ČSA, dopravce Travel Service, plodí ovoce.

Stejně tak i Alitalia, která ještě v letech 2010 a 2012 vypadala na bankrot, oznámila, že se jí podařilo překročit obsazenost letů (load factor, LF) nad 80%, s čímž jde ruku v ruce i odhad vedení aerolinky, že by se mohly dostat do “černých” čísel již v roce 2017.
A nakonec aktualitka z prostředí belgických regionálních aerolinek VLM Airlines. Těm se taktéž daří dobře (zřejmě), proto spouští novou pravidelnou linku z Antverp do Birminghamu. Což samozřejmě není zpráva roku. Nicméně i tato drobná aktualita velmi dobře dokresluje oživení trhu v letecké dopravě. VLM Airlines tak vhodně doplní již existující linku z Lutonu (UK) do Waterfordu (IE) – vytvoří si tak zajímavou kombinací přískoků Antverpy – Birmingham – Waterford. Zda bude pro uvedené legy dopstačující poptávka ukáže až čas, samozřejmě. Snad to nedopadne stejně, jako v případě již zmíněných ČSA, které před pár dny oznámily ukončení provozu provoz na lince Praha – Radom v rozmezí jednoho měsíce od jejího zavedení.
Mnohem zajímavější je ovšem zpráva, kterou zatím nemáme ověřenou – VLM Airlines údajně potvrdily objednávku na dva stroje SSJ100 (Suchoj SuperJet 100). Při čemž o tomto dopravním letadle jsme přinesli aktualitu před dvěma týdny v souvislosti s dopravcem City Jet, který má taktéž v plánu si totožné stroje pořídit do své flotily.

Exit mobile version