Tuto lehce překvapivou zprávu dnes potvrdil nejvyšší šéf Air France, Jean-Marc Janaillac. A zároveň dodal, že nová divize bude mít do téhož roku, tedy do roku 2020, ve své flotile nejméně 10 wide-body letadel.


Podle Janaillaca bylo rozhodnutí o zavedení nového nízkonákladového dopravce na trh ovlivněno jednak snahou pružněji reagovat na stále agresivnější obchodní politiku jiných, jím nejmenovaných dopravců a taktéž by nově zřízená divize mohla posloužit v případě, že ve skupině Air France/KLM dojde ke snižování stavu leteckého personálu – což jsem osobně pochopil jako informaci, že se k takovému kroku skupina Air France/KLM v dohledné době chystá. Jak však Janaillac zdůraznil:

Nové pracovní pozice budou obsazovány na základě dobrovolného rozhodnutí našich zaměstnanců, a nikoliv na základě vynucené jednostranné dohody ze strany vedení. A jsme rozhodnuti učinit vše pro to, aby pracovní pracovní v nové společnosti byli plně srovnatelné.

Což je poněkud zvláštní, neboť hlavní mantrou nízkonákladových dopravců je osekávat veškeré možné náklady “na kost” – tedy včetně těch mzdových. Pierre-Francois Riolacci, který má ve skupině Air France/KLM na starosti finance pak dodal, že u nově vzniklého dopravce použijí stejný model náboru zaměstnanců, jako byl použit u Transavie – tedy výlučně na bázi dobrovolného přechodu zájemců z Air France do Transavie.
Aby byla tato aktualita lehce okořeněna, příkládám jako tradičně video z YT, ve kterém se podíváme zpět do historie Air France, do roku 1988, kdy se v rámci Habsheim air show zřítil zcela nový Airbus A320 v barvách právě Air France (v AJ, bez českých titulků).

Leave a Reply