Minulý týden se na serveru Želpage objevila poslední z recenzí Aleše Petrovského, který sám sebe označil za “Mirku Spáčilovou kvality služeb na železnici“.
Čtenáři Želpage tak byli konfrontováni se subjektivním pohledem Aleše Petrovského na jeden velmi malý díl služeb, jež jsou ze strany dopravců poskytované cestujícím. Petrovského hodnocení má stejnou hodnotu, jako bude mít hodnocení mé, přijedu-li na kraj velkoměsta, zřím první dům, který bude shodou náhod v katastrofálním stavu a následně ono velkoměsto označím za “nejhorší město, které jsem kdy viděl”. Pokud by Petrovský věděl, kolik jízd ročně je na dané trati daným dopravcem zajištěn; pokud by při vědomí takové statistiky absolvoval určitý počet kontrolních jízd a následně z takového pozorování zveřejnil pečlivou analýzu, byl by to počin hodný hlasitého potlesku (bez ironie). Ale soudit dopravce a jím poskytované služby podle jedné jízdy?
Na základě principů Petrovského bych pak mohl zcela logicky říci, že železniční osobní doprava ve Velké Británii je v hlubokém úpadku, neboť jsem při jedné konkrétní cestě, absolvované v roce 2014, cestoval v DMU BR Class 150 Sprinter – což je takřka 40 let starý motoráček, který je stále v provozu na regionálních tratích v severní části Anglie. A zcela samozřejmě opomenu dodat, že na stejné trati provozuje tentýž dopravce jinou, moderní DMU BR Class 333, která byla vyrobena v roce 2000 a následně, v roce 2009 prošla rekonstrukcí.
Největším amatérismem pak v případě onoho testu byl test zahraničních dopravců. Bez dostatečné znalosti trhu, který se kolega Petrovský rozhodl testovat a kritizovat; bez toho, aby svým čtenářům dostatečně vysvětlil principy, zvláštnosti a charakteristické detaily jež jsou danému trhu vlastní; vyzněla ona recenze jako zoufalá snaha autora přesvědčit čtenáře Želpage o faktu, že bez něj bude svět železničních článků prázdnější. Jak smutné.
Pokud tedy kolega Petrovský v posledním díle svých testů anoncuje, že se jednalo o poslední jeho počin, jímž čtenáře Želpage obdařil, neboť se nadále bude zabývat něčím jiným, můžeme si oddychnout. Neboť úmyslně negativních bulvárních článků lze najít na železničních serverech více, než je zdrávo.
Nehledě na fakt, že číst recenzi od autora, který sám o sobě píše v akuzativu, není nic moc. A určitě si oddychne i Mirka Spáčilová – profesionál s dlouholetou praxí, k níž se Petrovský drze přirovnal.

1 Komentář

Leave a Reply