Výrobce Bombardier je nejvíce znám jako výrobce železniční dopravní techniky. Do jeho portfolia však patří díky divizi Aerospace i letadla.
A jakkoliv nepředpokládáme, že by se stroje řady Bombardier CS staly stejně úspěšnými, jako je tomu v případě konkurenčních výrobců Airbus Industries a Boeing Company, nejsou úplně bez šance.
Jak uvádí sám výrobce, stroje řady CS by měly vynikat zejména nižší spotřebou (údajně o 15 až 20%), než jejich přímí konkurenti – tedy Airbus 319 NEO a Boeing 737 MAX7. Samozřejmě se nabízí myšlenka, že by takové stroje mohly být vítaným doplňkem do flotil nízkonákladových leteckých dopravců, ale to se nestane – oba největší low-cost hráči na Evropském evropském trhu, tedy Ryaniar a easyJet, zcela určitě neopustí model, v němž provozují dopravní techniku pouze od jednoho výrobce – snižují tím jednak cenu vlastního nákupu nových strojů, a nemusejí školit personál údržby (za poměrně vysoké částky) na jiný typ.
Přesto by stroje Bombardier CS100 a Bombardier CS300 nemuseli nemusely být úplně bez šancí – zejména na “svém, domácím” trhu, tedy v Kanadě a USA, by mohl oslovit více jak 40 dopravců, kteří poskytují služby v rámci jednoho trhu – regionu, případně poskytují služby leteckých linek do sousedního státu, na střední vzdálenost. Pokud se budeme držet zavedených zdrojů, pak lze s jistotou říci, že Bombardier CS100 se objeví ve flotile leteckého dopravce Swiss Air. A pokud nezruší svoji objednávku na 60 kusů CS300 Lufthansa, uvidíme tyto stroje i v rámci spojů skupiny Lufthansa Regional.
Přesto se uvedení tohoto stroje do provozu neobešlo bez zádrhelů: při jedné z prvních pozemních zkoušek došlo k selhání jednoho z motorů, následkem čehož byl zničen motor jako takový a zároveň bylo poničeno křídlo
Poslední video pak přináší poznatky šéf pilota Swissu, Petera Kocha na typ stroje, jež si dopravce Swiss European Airlines u Bombardieru objednal.