Site icon Dopravní Magazín

DB Regio objedná 57 nových EMU Siemens Mireo

DB Regio, dceřiná společnost Deutsche Bahn, potvrdila u výrobce Siemens Mobility objednávku na 57 souprav EMU Siemens Mireo, následovníka výrobní řady Siemens Desiro.


Nové jednotky budou obsluhovat příměstské linky S-Bahn na území kraje Bádensko-Württembersko, kam mimo jiné spadají i města Mannheim, Heidelberg a Ludwigshafen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nové jednotky vynikají – oproti svému předchůdci, jednotce Siemens Desiro – moderním dizajnem jak v interiéru, tak exteriéru. Z mého pohledu jsou velmi pěkným detailem hlavní světlomety, sestavené z LED diod, jež propůjčují čelu jednotku velmi futuristický vzhled. V interiéru si pak můžeme všimnout plně průchozího řešení, které se stává standardem i u příměstských železničních spojů, při čemž toto řešení je ve valné většině spíše využíváno u vozů metra. A i když jsem neměl příležitost si Mireo prohlédnout na vlastní oči (InnoTrans 2016), podle fotografií to vypadá, že i sedačky by mohly být poměrně komfortní – což je na příměstskou jednotku poněkud neobvyklé – alespoň co se případného srovnání s kostelním sedákem v Siemens Desiru, kterých v UK jezdí požehnaně…
Siemens Mireo může být na přání odběratele sestaven ve dvou až sedmi vozovém provedení, při čemž u dvou-vozového řešení chybí kapacitní bateriové úložiště, které je vždy řešeno ve vloženém voze. Což znamená, že v případě dvou-vozového sestavení jednotky bude trakční systém potřebovat konektivitu k trakčnímu vedení, zatím co u více vozového řešení bude k dispozici kapacitní bateriové úložiště, z něhož budou trakční motory čerpat energii nutnou k provozu jednotky. Součástí tohoto řešení je pak i rekuperace, kdy při brzdění dojde k částečnému dobití baterií, čímž se zvyšuje dojezdová vzdálenost jednotky. Maximální provozní rychlost jednotky pak Siemens uvádí do 160 km/h.
Siemens prezentuje řadu Mireo, jako novou cestu k inovacím, vstřícnou k digitálním technologiím. Mireo je řešeno v režimu tzv. “full connectivity”, což si můžeme přeložit tak, že jednotka je připojena prostřednictvím internetového spojení se servisním střediskem ať již výrobce Siemens, či dopravce, kde mají technici neustálý přehled o technickém stavu jednotky a zároveň mají možnost řízeného dohledu – neboli, mohou s jistými omezeními (jež jsou nezbytná pro bezpečný provoz jednotky na železniční síti) zasahovat do řešení konfigurace software, aniž by jakkoliv ohrozili plynulost, či bezpečnost chodu jednotky.
Na závěr, jako již tradičně, video z InnoTransu 2016, kde byla o Mireu zmínka:

Exit mobile version