Ještě ani nezaschl inkoust na zápisu z jednání Airports Commision o výstavbě nové ranveje na letišti Heathrow, a už se objevila informace z níž je zřejmé, že letecká společnost easyJet má zájem o sloty na letišti Heathrow.


Což není nijak zásadní novinka – to, že easyJet, který má základnu na mezinárodním letišti Luton a operuje i na letištích Stansted, South-End on Sea a Gatwick, by rád létal i na Heathrow, je známo již delší dobu. Ovšem zatím nebyla příležitost, jak by se easyJet na zcela plné letiště Heathrow měl dostat.
Příležitost létat na letiště Heathrow by pro easyJet byla vítaným počinem. Díky jejich cenové politice by mohlo dojít na zajímavou nabídku pro ty cestující, kteří přilétají na Heathrow ze vzdálenějších destinací a v rámci jejich cesty pokračují dál do vzdálenějších bristkých měst. A zatím co u dálkových letů si žádný obchodní cestující dopravu ve stylu easyJet, Wizzair, či Ryainair představit nedokáže, závěrečný hodinový leg v rámci britského vnitrozemí by již zkousnutelný mohl být – a to je přesně onen segment, na který se easyJet hodlá zaměřit. A tak se na světlo Boží dostala informace, že by easyJet mohl z Heathrow létat do Aberdeenu, Iverness, Edinburgu, Glasgow a severo-irského  Belfastu.
S podobným konceptem se před několika málo lety snažil uspět Virgin Atlantic, který se snažil vytvořit návaznost na své dálkové lety, jež operuje z Heathrow. Ovšem jeho snaha byla trvale korunována finančními neúspěchy a představa o tom, že se jeho nízkonákladoví Little Red stanou významným feederem cestujících z vnitrozemí Británie na londýnské letiště Heathrow, vzala rychle za své.
U easyJetu by se podobná nabídka služeb rozhodně nemusela dostat mimo zájem cestujících. Už jen proto, že easyJet má v tomto odvětví bohaté zkušenosti, podpořené pravidelným zvyšováním zisků, a za druhé má mezi cestujícími mnohem lepší pověst, než kupříkladu zmínění dopravci Little Red, Wizzair a Ryanair. Takže  zatím co u Ryanairu potkáte zejména cestující, pro které je jediným kritériem při vyhledávání spojení cena letenky bez dalších doplňkovýcjh služeb a u Wizzairu se pro změnu potkáte většinou s gastarbaitry z východoevropských zemí, kterak míří za svým snem do Velké Británie; u easyJetu běžně potkáte i obchodní cestující. A u easyJetu jsou si tohoto rozložení cestujících velice dobře vědomi.
Takže je již veřejným tajemstvím, že easyJet by velice stál o “parkovací místo” u Terminálu 4 – a byl by věru v dobré společnosti: na “čtyřce” se odbavují lety pro Sky Team, Qatar Airways (Airbus A380) a Malaysia Airlines (taktéž Airbus A380) a odbavují se zde všechny lety British Airways, na kterých jsou nasazeny “Jumba” Boeing 747.
Samozřejmě, že mne při psaní této aktuality napadlo, jak hezké by to bylo, kdyby na Heathrow začaly v budoucnu opět létat i ČSA. Jenže díky faktu, že náš český letecký dopravce, ČSA, se soustavně pohybuje na pomyslném území “leteckého Mordoru”, je to myšlenka velmi nepravděpodobná…

Leave a Reply