Site icon Dopravní Magazín

Eurostar: nové jednotky přicházejí, staré míří do muzea

Pravda, nadpis není zcela přesný: do muzea zamíří pouze jeden z řídících vozů řady BR Class 373 (TGV TMST), část ikonické EMU, jež od roku 1993 zajišťovala dopravu mezi Londýnem, Paříží a Bruselem.
Situace je vcelku logickým vyústěním éry provozu vysokorychlostních vlaků, jež operovaly pod názvem Eurostar – vždyť ročně přepraví na 10 milionů cestujících.
Nyní, s nástupem nových jednotek řady BR Class 374 – což je vysokorychlostní EMU Siemens Velaro v označení pro britské železnice, budou starší TGV soupravy postupně vyřazovány z provozu a za pár let si na ně možná ani nevzpomeneme. Proto nám přijde bytostně sympatické, že stejně, jako lze v muzeu spatřit ikonický Concorde, budeme mít možnost si za pár let připomenout, co to vlastně bylo, “to TGV”…
Čelní vůz dosluhující řady TGV bude umístěn v Národním muzeu železnice v severo-anglickém Yorku.
Jen pro připomenutí: cesta vlakem Eurostar z Londýna do Bruselu trvá dvě hodiny, do Paříže pak dvě hodiny a patnáct minut. Neexistuje na světě příliš faktických důkazů jako je právě tento, že i železnice dokáže velmi zásadním způsobem konkurovat letecké dopravě.
A jako obvykle, na závěr aktuality několik videí. Nejprve video od společnosti 125Co., která patří mezi hlavní hráče na poli video produkce, co se železnice týče. Naneštěstí si svoji exkluzivitu uvědomují natolik dobře, že kdybych si měl koupit všechna videa z jejich archivu, jež považuji za zásadní a přínosná, asi bych musel spásat okolní trávníky (neb na jídlo by už nezbylo)
YouTube Poster
Následuje jedno “fanouškovské”:

Samozřejmě nemůže chybět pohled na nové Velaro, jež se stane následníkem TGV jednotek Eurostar:

A na závěr malé připomenutí rozvoje VRT v naší kotlině:

Exit mobile version