Site icon Dopravní Magazín

Eurostar představí nové jednotky E320

Eurostar International Ltd., provozovatel železničního spojení z evropského kontinentu do Velké Británie, představí tento měsíc nové jednotky BR Class 374, které postupně nahradí stávající řadu BR Class 373.


Nové jednotky E320, jež budou známy také pod tradičním britským značením British Rail class 374, konstrukčně i koncepčně vycházejí z elektrické jednotky Siemens Velaro, která je na trhu k dispozici od roku 2007. 
Modelová řada Velaro byla použita jako základ, z něhož vycházejí modifikované jednotky, určené různým dopravcům napříč evropou: v Německu je provozována jako vysokorychlostní vlak ICE3 u Deutche Bahn, ve Španělsku je Velaro známo jako vysokorychlostní jednotka AVE S103 u národního dopravce RENFE, v Rusku je tentýž typ provozován pod označením Velaro RUS, dopravce RŽD a v Číně pak jako Velaro CN pro dopravce China Railways.
Původní elektrické jednotky, určené pro vysokorychlostní železniční dopravu mezi Belgií, Francií a Velkou Británií, byly uvedeny do provozu v roce 1994 a v dané době představovaly velmi vysoký komfort železniční dopravy.  Interiéru dominovaly luxusní, pohodlné a hlavně rozměrné sedačky, o jejichž pohodlnosti nemusíme pochybovat. Součástí je i vůz s možností občerstvení. Tyto původní, dnes už “morálně” zastaralé jednotky mohly dosáhnout maximální provozní rychlosti 300 km/hod.
Jak už jsem zmínil výše, nové jednotky se vzhledem podobají zvhledu stávajících jednotek ICE3, které známe z provozu v rámci německé železniční sítě, provozovatele Deutche Bahn. Varianta pro Eurostar, která ponese označení BR Class 374, je objednána v deseti soupravách. Každá souprava čítá 16 vozů s celkovou kapacitou 900 míst.  Je pochopitelné, že vzhled a provedení interiéru se posunuly na soudobou úroveň, proto lze předpokládat, že nejen byznys třída (Velaro refrence class) bude na velmi solidní úrovni – níže jsou dvě fotografie Ricarda Ricoteho, nalezené na fotostreamu Flickr:
V Listopadu 2014 se tak odehraje první veřejné představení této jednotky britské veřejnosti – stane se tak v důstojných prostorách londýnského nádraží Saint Pancras International.
Hodnota kontraktu činí 550 milionů liber šterlinků. Původně se předpokládalo, že nové jednotky budou nasazeny do provozu již letos – k čemuž nedošlo díky výrobci železniční techniky Alstom, který se v roce 2012 proti výsledku tendru na dodávku jednotek pro Eurostar odvolal. Nové jednotky tak budou nasazeny v době velmi příznivých finančních výsledků, kterých provozovatel dosahuje již delší dobu – společnost oznámila, že posledních deset let dosahuje jak zvyšujícího se zisku z provozu linek Eurostar, tak i zvyšujícího se počtu cestujících.

Exit mobile version