Site icon Dopravní Magazín

FlyBe: po těžkých letech krize návrat k zisku £8 miliónů

Regionální letecká společnost FlyBe po letech ztrát, způsobených nejen globální ekonomickou krizí, ale i špatným strategickým směrováním, dosáhla zisku £8 miliónů.


Vedení firmy se nerozpakovalo propustit 1000 zaměstnanců, zredukovat linky, přebytečné stroje pronajmout FinnAiru a přehodnotit výdaje – výsledkem je kladný hospodářský výsledek.
Jak řekl Saad Hammad, šéf FlyBe: “můžeme slavit znovuzrození našeho podniku”. Hodí se připomenout, že FlyBe, sídlící v britském Exeteru, zaznamenala za rok 2012-2013 (daňový rok je ve velké Británii posunutý – od května do dubna) celkovou ztrátu ve výši £41 miliónů liber šterlinků.
Jedním z kroků, které aerolince pomohly “postavit se na nohy”, byl prodej 25 párů slotů na letišti Gatwick a zakoupení slotů na letišti Londýn City. Saad Hammad k tomu poznamenal: “Žádný z našich cestujících nemá chuť riskovat ztrátu času zpožděním na Heathrow. Naši byznys cestující si přejí cestovat co nejlbíže k City (finanční a obchodní centrum Londýna). Tak jaké lepší letiště můžeme najít, než je London City Airport?”.
Dalším zásadním krokem pro zlepšení finanční situace FlyBe byl “white-label” byznys: FlyBe pronajímá své stroje FinnAiru, který může na tyto stroje použít svůj livery (barevný nástřik stroje). “Není to jen o FinnAiru. Jsme v kontaktu i s dalšími aerolinkami, které potřebují řešit regionální linky – my je umíme. Tak proč ne s námi?:”, dodává Hammad.
FlyBe je vnímána jako letecký dopravce, zajišťující většinově regionální letecké linky. Ve flotile FlyBe provozuje celkem 57 letadel, z toho většina jsou vrtulové DHC Dash 8, 11 letadel je typu Embraer 170, 8 strojů Embraer 190.
Pokud tedy srovnáme přístup managementu regionálních aerolinek FlyBe s přístupem managementu národního dopravce ČSA (který hojně využívá finanční podpory Českého Aeroholdingu), je na místě podotknout, že management ČSA se pravděpodobně již dlouhých deset let míjí se svým povoláním. Což je velmi neradostné zjištění.

Exit mobile version