Site icon Dopravní Magazín

Irizar i6 Integral pro dopravce GB Coaches

Britský dopravce GB Coaches převzal do svého vozového parku druhý vůz Irizar i6 Integral – první byl ze španělské továrny Irizaru dodán vloni v listopadu.

Zájezdový autobus Irizar i6 Integral je vyráběn ve čtyřech rozměrových modifikacích (12, 13, 14 a 15 metrů), kde každý model v daném rozměru může být vyroben ve dvou výškových provedeních (3,5 m nebo 3,7 m).

Pohonná jednotka je ve všech provedeních šestiválec s 24mi ventily, k dispozici je pak objem 9,2 litru (265 kW), nebo 12,9 litru (300 kW, 340 kW a 395 kW).
Vybavení interiéru autobusu pak plně reflektuje na jeho předpokládané využití: každý vůz v konkrétní délce může být pro dopravce přizpůsoben ve čtyřech variantách. Zajímavostí je fakt, že je vždy k dispozici varianta, v níž je interiér vozu uzpůsoben k přepravě tělesně postižených, kteří ke svému pohybu potřebují invalidní vozík.

Interiér může být uzpůsoben k přepravě tělesně postižených. Zdroj: Irizar

Pokud se vrátíme k dopravci GB Coaches, v jeho případě byly dodány dva autobusy ve shodném provedení pro 53 cestujících, bez míst pro tělesně postižené, vůz je vybaven vakuovým WC (dnes již standard), interním audio/video systémem a klimatizací.

Irizar i6 interiér, zdroj: Irizar

Přesto mne zaujal jeden detail: LED osvětlení v uličce vozu. Z fotografie se zdá, že intenzita použitého osvětlení bude poměrně silná – pokud se jedná o neregulovatelný typ osvětlení, mohlo by to být pro cestující velmi nepříjemným rušivým elementem.

Irizar i6, LED osvětlení uličky

Na závěr malý postřeh: zaráží nás nepoměr kvality vozového parku menších soukromých dopravních společností ve srovnání s dopravcem National Express, který v rámci UK provozuje síť meziměstských autobusových spojů. Menší soukromí dopravci neváhají investovat do obnovy vozového parku a zkvalitnění svých služeb, zatímco National Express se “veze” na nostalgické vlně zastaralých a dnes již značně opotřebovaných vozů značky Caetano (Levante).

Interiér vozu Caetano Levante dopravce National Express. Budka v pravém zadním rohu je chemické WC.

Lze pochopit, že exkluzivita dodávek dopravní techniky pro síť National Express nikoho k extra výkonům nedonutí. Ovšem považovat výměnu zářivkového osvětlení interiéru vozu Levante za trubice, jež jsou osazeny LED diodami, za “vylepšení”, je opravdu velmi odvážný počin.

Vůz Caetano-Levante dopravce national Express

Proto závěr této aktuality věnujeme hříšné představě: co by se zdejším trhem National Express udělala přítomnost Student Agency a její flotily moderních autobusů?
Exit mobile version