Site icon Dopravní Magazín

Izy Train už nebude “ízy”, projekt bude začleněn do skupiny Thalys

Projekt Izy Train, jež byl provozován jako nízkonákladový produkt služby Thalys, skončí 10. Července začleněním do mateřské struktury Thalys / Eurostar Group.

Projekt Izy Train byl již od svého začátku v roce 2016 koncipován striktně jako nízkonákladová varianta cestování mezi francouzskou Paříží a belgickým Bruselem, jež ke svému provozu využíval vysokorychlostní jednotky TGV Réseau (typ TGV PBA a TGV PBKA) a starší jednotky Eurostar (BR Class 373),

BR Class 373 Eurostar, St Pancras International. Zdroj: Dopravní Magazín / Roman Petrlík

při čemž trasa byla z valné většiny vedena po běžných železničních tratích s omezenou rychlostí. I to bylo důvodem, proč cesta mezi Paříží a Bruselem byla při cestování s Izy Train o hodinu delší (2h 30m) ve srovnání se službou Thalys (1h 25m).

TGV PBKA dopravce Thalys, Brusel. Zdroj: Dopravní magazín / Roman Petrlík

Nízkonákladové bylo i zázemí služby Izy Train: jízdenky bylo možné zakoupit pouze online formou (internetové stránky, mobilní aplikace), zákaznická podpora byla řešena pouze přes formulář dostupný na internetové stránce služby, cestující mohl cestovat pouze s omezeným počtem zavazadel a omezen na počtu byl i doprovodný personál. Ovšem nedostatek komfortu, který je dostupný u služby Thalys, byl bohatě vyvážen cenovou strukturou, jež byla cestujícím nabízena: při včasném nákupu bylo možné zakoupit jízdenku z Paříže do Bruselu již od 19EUR v běžné cestovní třídě. Díky cenové politice byla služba Izy train úspěšná a oblíbená zejména mezi cestující veřejností ve věku 20 – 30 let.

Služba Izy Train byla v období let 2019 – 2020 (a části roku 2021) pozastavena díky opatřením, jež souvisela se šířením nákazy SARS-Cov-2, v Květnu roku 2021 byl provoz služby Izy Train částečně obnoven.

Služba Izy Train je společným podnikatelským projektem státních dopravců SNCF (Francie) a SNCB (Belgie).

Exit mobile version