Site icon Dopravní Magazín

Kapitulace? Ryanair: nejen odškodnění, ale i zajištění letů u jiných dopravců

Pravděpodobně je to poprvé v historii nízkonákladových leteckých dopravců, kdy se jeden z nich zavázal nejen k vyplacení kompenzací za zrušené lety, ale i k zajištění letů u jiných, low-cost dopravců.

Po léta byl dopravce Ryanair vnímán ve dvou výrazně odlišných pozicích: příznivci poukazovali na schopnost Ryanairu udržet ceny letenek na poměrně velmi nízké úrovni a vyzdvihovali příznivé ekonomické výsledky společnosti. Na druhé straně pak jeho odpůrci nedokázali přijmout prakticky nulovou nabídku služeb, které by byly zahrnuty v ceně letenky. I proto se pro Ryanair vžilo poněkud nezvyklé pojmenování “ultra low-cost”.
Poté, co Ryanair zrušil dalších 20 tisích letů s výhledem do března 2018, bylo zřejmé, že taková situace nezůstane bez odezvy – a tak se i stalo. V předchozí aktualitě jsem popsal požadavky, jež vyslovila britská CAA (Civil Aviation Authority). A v tu chvíli si mnoho mnoho z nás představilo reakci šéfa Ryanairu, Michaela O’Learyho, jak s prudkostí jemu vlastní, smete takové požadavky ze stolu a odsouhlasí pouze odkšodnění v minimální uznatelné míře tak, jak to vyžadují směrnice EU. To, že by Ryanair přistoupil na cokoliv, co by přesahovalo kompenzace, bylo nepředstavitelné. Ale stalo se.
Dnes, 29. září, Ŕyanair zveřejnil na svých stránkách prohlášení, v němž jasně deklaruje následující:

Poté, co se prohlášení Ryanairu objevilo na jejich internetových stránkách, šéf CAA, Andrew Haines řekl: Ryanair kapituloval.
V současné době je ze strany Ryanair rušeno zhruba 50 letů denně s výhledem do konce října. Následovat bude dalších 18000 zrušených letů do března příštího roku.

Exit mobile version