Site icon Dopravní Magazín

Může “Brexit” za snížený zájem o služby Eurostar?

Tajně jsem doufal, že v železničním “sektoru” se tématicky populistických výkřiků na téma “Brexit” nedočkáme. Spletl jsem se.

Uznávaný železniční magazín Railway Gazette přinesl krátkou aktualitu s poměrně provokujícím titulkem: “Brexit přinesl nejistotu i provozovateli služby Eurostar”. Když jsem onen titulek viděl poprvé, zamžikal jsem víčky a pomyslel si “to je asi nějaký omyl, či co…”, avšak opak je pravdou.
Autor článku v RG zcela vážně cituje provozního ředitele Eurostaru, Nicolase Petroviče, který podotkl, že

29. červen a výsledek referenda přinesl našemu podnikání jisté zpomalení, které bylo navíc podpořeno teroristickými útoky v Bruselu.

Je zvláštní, že v Británii se o zpomalení tržeb u Eurostaru sice ví, ale nikoliv v souvislosti s výsledkem referenda o vystoupení Velké Británie z EU. Naopak je možné slyšet (a případně i číst) na vícero stranách názor, že momentálně nesourodé a neefektivní řešení uprchlické krize, kteréžto bylo navíc umocněno několika teroristickými útoky, se na provozu vysokorychlostního železničního spojení s Bruselem a Paříží (jejda, to je ale náhoda!) podepíše zcela zásadním způsobem. A to samozřejmě díky faktu, že cestující veřejnost velmi citlivě vnímá, že Eurostar obsluhuje dvě trasy, Londýn – Paříž a Londýn – Brusel, které jsou prostě pro Eurostar klíčové, a které – bohužel – zajíždějí do dvou měst, která byla teroristickými útoky postižena zdaleka nejvíce.
Strach je přirozeným pocitem každé lidské bytosti. O to víc mne zarazilo, že si Railway Gazette udělala výlet do světa populismu, ačkoliv to vůbec nemají zapotřebí.
Co naděláme…

Exit mobile version