Přes setrvalý odpor odborových centrál amerických pilotů, leteckých společností a bývalého ministra dopravy USA Ray LaHooda k povolení letů do USA zůstává společnost Norwegian Air velmi optimistická, že toto povolení nakonec získá.


Tento optimismus demonstruje Norwegian Air i tím, že vážně uvažuje o nákupu dalších dvaceti kusů letadel Boeing 787-9. Jednání o nákupu těchto letadel jsou však prozatím pozastavena (od dubna 2014) jako reakce na postup orgánů USA, které doposud odmítají udělit společnosti povolení k letům z Evropy. 
Nízkonákladový dopravce hodlá přistoupit k rozšíření flotily Boeingů v souvislosti s plány na expanzi svých zahraničních, zejména mezikontinentálních spojů. Dvacítka strojů by dle vyhlášení šéfa společnosti Bjoerna Kjose pro Wall Street Journal měla flotilu společnosti doplnit po roce 2018 a zajistit tak dostatečné kapacity v intencích růstové strategie do roku 2022.

Bjørn Kjos, ředitel společnosti Norwegian Air

Bjørn Kjos, ředitel společnosti Norwegian Air

V průběhu interview, které probíhalo na londýnském letišti Gatwick, dále zdůraznil ředitel společnosti Kjos, že letiště Gatwick považuje za klíčový prvek této rozvojové strategie. V jejím rámci hodlá dopravce oslovit co nejvíce cestujících, kteří mohou přiletět na toto letiště na palubách různých nízkonákladových dopravců, zejména na krátkých linkách a přilákat je na možnost využít transatlantické a asijské linky společnosti Norwegian.
Norwegian Air je třetí největší nízkonákladový dopravce v Evropě, pokud jde o počet přepravených cestujících, za Ryanairem a Easyjetem.

Leave a Reply