Výrobce dopravní techniky Irizar dodá londýnskému dopravci Go Ahead 20 zbrusu nových EV autobusů, jež jsou operátorem TfL (Transport for London) nazývány ieTram.

Nové dopravní prostředky fungují na stejném principu, jako nám již známé trolejbusy od výrobců Škoda / Solaris, jež jsou v provozu v Praze, na lince 59, jež obsluhuje spojení mezi nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla. Jde tedy o vůz, který s použitím sběračů může využít trolejové vedení k dobíjení baterií. Tam, kde trolejové vedení není k dispozici, pohon elektromotorů Trambusu je zajištěn prostřednictvím Ion-Lithiových baterií. Zde je však nutno uznat, že model ie Tram od Irizaru je dizajnově mnohem povedenější – a to jak exteriérem, tak i interiérem.

Irizar ie Tram Zdroj: Irizar

ie Tram je dostupný ve dvou variantách: 12 metrů (180 kW) a 18 metrů (240 kW – kloubový, třínápravový). Podle vyjádření starosty Londýna Sadiq Khana se v počáteční fázi počítá s nasazením pouze kratší verze ie Tramů, nic méně nevyloučil, že do budoucna lze uvažovat i o nasazení delší, “kloubové” varianty.

Nástupní a výstupní prostor středních dveří Zdroj: Irizar

Futuristicky povedený exteriér si v ničem nezadá s podobně laděným dizajnem interiéru, který je – jak je již ve Velké Británii zvykem – nízkopodlažní pro nástup a výstup cestujících, nicméně umístění sedaček se zvyšuje směrem k zádi vozu.

Nový typ ie Tram by měl být nasazen do provozu během tohoto léta.

Leave a Reply