Site icon Dopravní Magazín

Obstojí čínský elektrobus BYD v konkurenci?

Pokud vezmeme v úvahu pouze trh ve Velké Británii, nemusí výrobci autobusů  trpět přehnaným strachem z konkurence. Přesto je vstup čínského koncernu BYD Auto na britský trh okamžikem, kterému bychom měli věnovat alespoň drobnou pozornost.

Nejde ani tak o to, že by BYD Auto útočil na stávající konkurenci, kterou tvoří Alexander Dennis, Wright Group a Ashok Leyland. Spíše se jedná o velmi jemné testování, zda je možné prorazit na britský trh – a elektrobus K9 je pravděpodobně lepším produktem k prezentaci výrobce, než osobní vozy BYD F6 a G6, které jsou nepovedenou kopií modelů německého výrobce Mercedes – Benz.

Jde v podstatě o to, že nejen trh s autobusovou dopravní technikou je vázán na konzervativně laděné zákazníky – dopravce. Stejná situace se odehrává i na trhu s osobními automobily. Takže není problém na ostrovních silnicích potkat vozy značky Hyundai, či KIA, nicméně statistiky říkají, že největší počet registrovaných vozů si připisuje Ford se svými modely Fiesta a Focus, mezi něž se vklínil model Vauxhall Corsa. U autobusové dopravní techniky je situace podobná – trh si rozdělil Wright Group (Wrightbus), Ashok Leyland (Optare) a Alexander Dennis.
Čínský výrobce BYD Auto se nyní pokusí připomenout se zdejším dopravním společnostem skrze svůj elektrobus K9, který bude nasazen do provozu pro linky v anglickém Nottinghamu. Městský nízkopodlažní autobus K9 má délku 12 metrů, poháněný je lithium-železito-fosfátovou baterií  (LiFePO4), která  zaručí dojezd přibližně 250 km na jedno nabití. Cena kontraktu za 13  vozů je 3,5 milonu liber šterlinků a vozy by měly být nasazeny do běžného provozu již letos na podzim.
Pro výrobce BYD Auto to není první pokus, jak zaujmout trh, kde se ročně uvede do provozu přes tři tisíce nových autobusů – před rokem byly pro účely testů zařazeny do provozu dva vozy v Londýně na linkách 527 a 507. Otázkou tedy zůstává, zda se na saturovaném a tvrdém konkurenčním trhu prosadí, či nikoliv.

Exit mobile version