Úpadek regionálního dopravce Flybe vytvořil vrásky nejen na čelech manažerů letišť Exeter a Southampton; do problémů se může dostat i Stobart Air – tedy firma, která pro Flybe operovala část letů.

Ještě před 14ti dny měl Stobart Air otevřené pozice pro nábor pilotů dopravních letadel. Avšak poté, co se k zapomnění odebral Flybe, situace se poněkud zkomplikovala: dopravce rázem přišel nejen o trasy, které pro Flybe létal, ale hlavně – a to je pravděpodobně mnohem bolestivější – došlo k okamžitému ukončení tzv. wet-lease jejich dopravní techniky, který měl dopravce s Flybe dlouhodobě sjednaný. A to znamená okamžitý výpadek v příjmech, který byl v řádu stovek tisíc Eur měsíčně. A to musí být velmi bolestivá ztráta.

Došlo tedy na situaci, kdy Stobart Air s okamžitou platností pozastavil nábor a výcvik nových pilotů, který byl ještě před 14ti dny velmi aktuální (před letní sezónou). Nyní vyzval zaměstnance, aby dobrovolně nastoupili na neplacenou dovolenou a těm zaměstnancům, kteří budou i nadále aktivní v pracovním procesu, zredukuje počet hodin.

Šéfa Stobart Air, kterým je momentálně Andy Jolly, může těšit jen fakt, že i nadále může létat pro Aer Lingus, British Airways (BA City Flyer) a KLM (KLM City Hooper). Ovšem nikdo netuší, jaký dopad bude mít na provozní situaci Stobart Air aféra s šířením viru Covid-19. Takže ve hře může být nakonec i další “padlá aerolinka” – Stobart Air.

Leave a Reply