Site icon Dopravní Magazín

Rail Operations UK spustí pravidelné železniční spoje pro přepravu kusových a maloobjemových zásilek

Britský operátor nákladní železniční dopravy chce v Dubnu letošního roku uvést do provozu pravidelnou nákladní linku, jež bude určena pouze pro přepravu maloobjemových a kusových zásilek prostřednictvím železniční sítě.

K zajištění přepravní kapacity bude Rail Operations Group (ROG) využívat jednotek BR Class 319 a BR Class 769, které nabídnou interiér upravený z původních jednotek pro osobní dopravu na nákladní. U souprav zůstanou zachovány jak pohonné jednotky, tak i vstupní prostor – u jednotek tedy nedošlo k žádným zásadním změnám a úpravám. U obou typů jednotek tak bude možnost přepravovat náklad jak na paletách, tak i v klecích, jež jsou běžně využívány u přepravy kusových zásilek prostřednictvím nákladních automobilů.

BR Class po přestavbě na čistě nákladní verzi. Zdroj: IRJ

BR Class 319 – řešení vstupního prostoru. Zdroj IRJ

Zásadní ovšem bude časový úsek, během nějž bude náklad přepraven mezi logistickými centry ve Skotsku a Anglii. Celkem se bude pro začátek jednat o zkušební provoz mezi logistickými centry v Glasgow a Londýně, pokud zkušební provoz dopadne dobře, provoz se rozšíří na spojení mezi Glasgow/Edinburgh a Daventry, Glasgow/Edinburgh a Birch Coppice, Glasgow/Edinburgh a Plymouth a posledním spojením by měl být úsek mezi dvěma logistickými centry v Londýně (Thames Gateway).

BMU BR Class 319, v úpravě pro přepravu kusových a maloobjemových zásilek. Zdroj: Rail OPS Group

A zatím co u kratších spojení (Daventry, Thames Gateway a Birch Coppice) není časový rozdíl mezi silniční nákladní dopravou a železniční nákladní dopravou nijak zásadní (rozdíl max 1-2 hodiny), u delších spojů je časový rozdíl tak zásadní (poloviční doba ve srovnání se silniční dopravou), že by tento typ přepravy nákladu mohl mít naději na úspěch.

Mapa sítě řešení Orion Logistic. Zdroj: Orion Logistic

Jediné, co mi na projektu vadí, je jeho název: High-speed logistic. Slovní spojení „vysokorychlostní“ ve mě evokuje stav, kdy souprava, o níž se bavíme, využije rychlosti vyšší, jak 250 km/h. K tomu ovšem nedojde, neboť obě soupravy mají maximální provozní rychlost 171 km/h. Nicméně, jako marketingová slovní hříčka to asi může fungovat.

Exit mobile version