Změna strategie letecké společnosti Ryanair, o které jsme již dříve psali, bude pokračovat i v roce 2015. Pozitivní výsledky ze zahájení aktivit na hlavních letištích v Římě, Bruselu a očekávání v Kodani přiměly společnost k úvahám o zahájení provozu z Mnichova a Paříže-Orly.


V minulých dnech oznámil šéf marketingu společnosti Kenny Jacobs agresivní dlouhodobou strategii na německém trhu, jejímž cílem je fungovat na všech významných letištích v Německu s výjimkou Frankfurtu nad Mohanem. Společnost již avizovala, že prvním cílem jejich obnovené aktivity na německém trhu je zahájit lety z letiště v Mnichově (dnes je tato oblast obsluhována z letiště Memmingen) a potvrdila, že již proběhly i první rozhovory se zástupci provozovatele letiště Flughafen München GmbH.

Letiště Mnichov

Letiště Mnichov

Nové zaměření společnosti a důraz na získání další klientely, zejména z okruhu obchodních cestujících, potvrzují i aktuální zprávy o tom, že společnost velmi usiluje o získání slotů a tím i možnost nabízet lety z letiště Paris-Orly. Jak známo, Ryanair v současné době obsluhuje pařížskou aglomeraci prostřednictvím letů na letiště Beauvais a Vatry, která jsou ovšem relativně velmi vzdálená od města. Od možnosti létat z Orly si Ryanair slibuje značné posílení poptávky po jeho službách ze strany cestujících, kteří nejsou ochotni cestovat na vzdálená regionální letiště a nejsou tak zaměřeni pouze na nízkou cenu letenek. Ryanair již jednal se zástupci COHOR, což je společnost odpovědná za koordinaci provozu na pařížských letištích a přidělování časů příletů a odletů (tzv. slotů).
Základním problémem zahájení aktivit na letišti Orly je environmentální omezení, které se na provoz na tomto letišti vztahuje. Zatímco kapacita letiště by byla schopna uspokojit poptávku dosahující až 450 000 vzletů a přistání ročně, regulace stanoví maximální počet pohybů na 250 000. Z tohoto důvodu je volná kapacita časů pro přílety a odlety velmi omezená. Proto si Ryanair prozatím ani nepodal žádost o zahájení letů od nadcházejícího letního letového řádu, který začne platit od konce března 2015. Dalším, i když dnes již asi ne tak zásadním problémem, mohou být i významně vyšší letištní poplatky ve srovnání s tím, co společnost platí například v Beauvais. Rovněž konkurence na letišti Orly je velmi silná. Největším hráčem je Air France prostřednictvím svých poboček HOP! a Transavia, ale významný objem přepravy zajišťují rovněž nízkonákladové společnosti easyJet, Vueling, Jetairfly, Norwegian Air Shuttle a Pegasus Airlines.

Leave a Reply