Londýnský správce dopravy, TfL (Transport for London), pak předpokládá, že do roku 2016 jich v Londýně bude jezdit 800.
V současné době je v provozu 300 kusů “Borismasterů” – jak jim lidově říkají obyvatelé Londýna. Přezdívka “Borismaster” vznikla díky angažovanosti londýnského starosty, Borise Johnsona, který byl (a stále je) nejurputnějším zastáncem zrodu nového Routemasteru – tedy autobusu, který se díky svému vzhledu stal v minulosti ikonou londýnské autobusové dopravy.
Tento původní typ autobusu byl poháněn vznětovým motorem , ve dvou variantách obsahu 9,6l (AEC AV590), nebo 11,63l (AEC AV690). Patrová nástavba pak umožnila pojmout 57 až 72 cestujících – celkem existovalo o různých délkách.
Nový model Routemasteru pak vznikl na základě přímého požadavku londýnského správce dopravy, TfL. Již v prvotním stadiu bylo jasně definováno, že nový model musí mít jasně viditelnou příbuznost ve svém předchůdci. Dizajnéři pak překvapivě navrhli, aby prvkem, který bude evokovat příbuznost s předchozím modelem, bylo nikoliv předsazené čelo, jak se obecně i předpokládalo, ale zadní nástupní plošina. Vznikl prototyp, kterému se dostalo kladných referencí a TfL rozhodl, že v průběhu 8 let objedná zhruba 800 vozů typu New Routemaster – jak je oficiální název tohoto autobusu.
Nový Routemaster, jehož tovární označení je Wright RT2, je nízkopodlažním, patrovým vozem, jehož kapacita je 80 cestujících. Poháněn je hybridním diesel-elektrickým motorem Cummins ISBe. Na Youtube je možné najít původní, oficiální video, kde byl představen finální dizajn nového autobusu:
Co říci závěrem v této aktualitě? Je škoda, že se nezachovaly původní provozy AEC-u, myšlenka na muzeum veřejné dopravy se přímo nabízí – i když Londýn již jedno muzeum má.