Nové autobusy Ebusco 3.0, určené pro městskou hromadnou dopravu budou primárně nasazeny v holandské pobočce Transdev.

Vůz je vyroben pouze z kompozitních materiálů, čímž došlo k redukci celkové hmotnosti o 8,530 kg, či o 33%, pokud redukci hmotnosti vozu vyjádříme v procentech. Vůz Ebusco 3.0 má čistě elektrický pohon s udávaným dojezdem 575 km na jedno nabití.

Zdroj: Ebusco BV

Model městského autobusu Ebusco 3.0 se vyrábí teprve od roku 2020, kdy byl homologován. Na trhu je nabízen ve dvou variantách: dvoudveřové a třídveřové. Obě varianty jsou nízkopodlažní, v celkové délce 12 metrů, obě varianty pojmou celkem 95 cestujících.

Baterie jsou u obou modelů typu LFP (lithium-železo-fosfátové, tedy bez obsahu kobaltu) s kapacitou 400kWh, u obou modelů jsou baterie uložené v podlaze šasi, při čemž elektrická výzbroj je uložena v zadním prostoru vozidla.

Zdroj: EBUSCO BV

Výrobce uvádí, že jeho autobusy jsou provozovány v celkem sedmi zemích Evropy, zejména pak v Mnichově (SRN), Frankfurt (SRN) a Amsterodam (NL), a to v počtu zhruba tří set vozidel.

Interiér se u obou modelů vyznačuje jednoduchostí a účelností. V interiéru je vyhrazený prostor pro cestující na invalidním vozíku, či cestující s dětským kočárem.

Zdroj: Ebusco BV

Model Ebusco 3.0 se může právem pyšnit zcela unikátním systémem robotizované obsluhy nabíjení, kdy řidič pouze přistaví vůz k určenému nabíjecímu stojanu – samotný proces nabíjení je již plně automatizován.

Výrobce autobusů Ebusco byl založen v roce 2010. V roce 2013 představil první verzi svého městského autobusu s plně elektrickým pohonem. V roce 2014 byla výrobcem představena verze Ebusco 2.0, k níž patří i kloubový městský autobus s plně elektrickým pohonem, o celkové délce 18 metrů. Model Ebusco 3.0, městský nízkopodlažní autobus o délce 12 metrů, sestavený z kompozitních materiálů a taktéž s plně elektrickým pohonem, byl představen v roce 2019.

Leave a Reply