Dopravce Amtrak, který operuje v rámci několika států USA, ohlásil zvýšené tržby na úroveň 2,2 miliony amerických dolarů, a nárůst cestujících  oproti předchozímu období.


Finanční nárůst tedy činí 4,4% vzhledem k předcházejícímu sledovanému období 2012/2013. Celkový počet přepravených cestujících se ustálil na hodnotě 30 milionů.
Vedení Amtraku však zároveň se zveřejněním výroční zprávy ostře kritizovalo současný stav na železniční infrastruktuře, kdy většina této infrastruktury je zároveň sdílena s dopravci, kteří se věnují přepravě nákladu po železnici – čímž dochází dle jejich slov k nárůstu zpoždění nejen u vysokorychlostních souprav Amtrak Acela, ale i u regionálních spojů. Provozní ředitel Amtraku, Joseph Boardman, doslova řekl:

Nákladní dopravci musí začít přemýšlet nad tím, jak zlepšit pohyb svých vlaků – chtějí-li jezdit po stejné infrastruktuře, jako Amtrak.

Dopravní společnost – či možná lépe řečeno, dopravní “systém” Amtrak vznikl v roce 1971 sloučením různých dopravců, kteří v té době operovali v různých státech USA. Známým produktem je vysokorychlostní vlak Acela Express, který obsluhuje spojení mezi Bostonem a Washingtonem a vyznačuje se komfortním uspořádáním jednotlivých cestovních tříd.Vzdálenost 730 kilometrů překoná za 7 hodin, s průměrnou rychlostí 110 km/h, maximální rychlost je 300 km/h.

Vysokorychlostní souprava Acela Express

Vysokorychlostní souprava Acela Express

Na vývoji a následné výrobě soupravy Acela se podílel Bombardier spolu s Alstomem, cena za 20 souprav byla na úrovni 800 milionů amerických dolarů.

Leave a Reply