Site icon Dopravní Magazín

Výběrové řízení na obnovu části vozového parku pro TfL ve finále

Transport for London, regulátor a správce veřejné dopravy v Londýně, zvěřejenil jména čtyř výrobců železniční dopravní techniky, z nihž jeden získá tendr na obnovu vozového parku pro dvě franšízy.


Do nejužšího výběru byly vybrány firmy Siemens Mobility, Hitachi Rail Europe, CAF Spain a Bombardier Transportation. Vítěz se stane dodavatelem 39 čtyř-vozových souprav, které budou nasazeny pro provoz na dvou tratích londýské příměstské železniční dopravy.
Nově vyrobené jednotky budou postupně zařazovány do provozu od roku 2015. Požadavkem správce londýnského TfL bylo, aby soupravy splňovaly jak ekologické standardy (pouze EMU, klimatizace), tak i provozní požadavky na spolehlivost (velmi vytížené trasy). Jedním z dalších požadavků byl i závazek na dodržení finančního limitu pro údržbu, který je v současné době a u současných DMU souprav na úrovni 350-400 liber na jeden vůz a kilometr, při čemž nové soupravy musí splňovat požadavek na limit údržby v původně předepsané výši – tedy 200-260 liber na vůz a kilometr.
V tomto ohledu zcela subjektivně straním španělskému výrobci CAF, jehož produkce regionálních souprav zahrnuje i soupravy s Jacobsovým podvozkem – což je řešení, které snižuje rozložení ćelkové hmotnosti jednoho vozu na sousedící vozy a tím lze dosáhnout i opotřebení jednotlivých dílů podvozku a ve finále i finančních úspor za celkovou údržbu vozu v přepočtu na jeden kilometr – což je jedna z podmínek TfL. Stejným uspořádáním podvozku pak disponují například i EMU od výrobce Bomardier – v provedení Talent 2.
 

 

Exit mobile version