Dopravce Great North-Western Railway obdrží licenci na provoz doplňkových spojů na nejlukrativnější trati ve Velké Británii: mezi Londýnem a Blackpoolem.
GNWR bude od roku 2017 nabízet šest přímých spojů mezi Londýnem a Blackpoolem, od roku 2018 pak dalších šest přímých spojů mezi Londýnem a Leedsem. Druhé zminěné spojení bude zastavovat v Manchesteru, první bude přímé, bez zastávek.
Tato spojení budou vedena po železniční trati, která je ve Velké Británii označována jako West Coast Main Line a ekonomické výsledky ji řadí k těm franšízám, kde stát nemusí dotovat požadavek na zajištění dopravní obslužnosti, neboť provozované spoje na této trati jsou finančně plně soběstačné a spoje na ní provozované jsou označeny za komerční, provozované na finanční riziko dopravce – vlastně, zde je vhodné odkázat na můj podrobný článek o WCML, který byl publikován na serveru Želpage v roce 2013.
WCML je v UK označována za vysokorychlostní trať, s povolenou maximální rychlostí 125 mil za hodinu (201 Km-hod), na níž drží franšízu Virgin Trains. A jakkoliv nechci předbíhat budoucnost, můj zdroj u National Rail naznačuje, že celý stávající proces je začátkem příprav na změnu držitele franšízy – což by nebylo nijak překvapivé, vzhledem k zcela fatální kvalitě služeb stávajícícho držitele franšízy.
GNWR, který je spolu s GNER (Great North-East Railway) sdružen do aliance Rail Hoilding, zatím nevydal přesnou informaci, která by označila, jaká technika bude k zajištění železničních spojů na sever Skotska použita – a zde je nutné podotknout, že cestující možná čeká velké překvapení.
Bude tedy velice zajímavé sledovat, jak si ORR (Office of Rail Regulation) s touto situací nakonec poradí. Bude-li GNWR „vpuštěn na trať“, můžeme očekávat zajímavou bitvu dopravců.