Dopravce Great North-Western Railway obdrží licenci na provoz doplňkových spojů na nejlukrativnější trati ve Velké Británii: mezi Londýnem a Blackpoolem.

GNWR bude od roku 2017 nabízet šest přímých spojů mezi Londýnem a Blackpoolem, od roku 2018 pak dalších šest přímých spojů mezi Londýnem a Leedsem. Druhé zminěné spojení bude zastavovat v Manchesteru, první bude přímé, bez zastávek.
Tato spojení budou vedena po železniční trati, která je ve Velké Británii označována jako West Coast Main Line a ekonomické výsledky ji řadí k těm franšízám, kde stát nemusí dotovat požadavek na zajištění dopravní obslužnosti, neboť provozované spoje na této trati jsou finančně plně soběstačné a spoje na ní provozované jsou označeny za komerční, provozované na finanční riziko dopravce – vlastně, zde je vhodné odkázat na můj podrobný článek o WCML, který byl publikován na serveru Želpage v roce 2013.
WCML je v UK označována za vysokorychlostní trať, s povolenou maximální rychlostí 125 mil za hodinu (201 Km-hod), na níž drží franšízu Virgin Trains. A jakkoliv nechci předbíhat budoucnost, můj zdroj u National Rail naznačuje, že celý stávající proces je začátkem příprav na změnu držitele franšízy – což by nebylo nijak překvapivé, vzhledem k zcela fatální kvalitě služeb stávajícícho držitele franšízy.
GNWR, který je spolu s GNER (Great North-East Railway) sdružen do aliance Rail Hoilding, zatím nevydal přesnou informaci, která by označila, jaká technika bude k zajištění železničních spojů na sever Skotska použita – a zde je nutné podotknout, že cestující možná čeká velké překvapení.
Hitachi_SET_exteriorNa britské poměry je totiž dopravce velice skoupý, co se dotazů na nasazení dopravní techniky týče. A jakkoliv jsem byl ujištěn, že “doprava bude zajištěna s pomocí jednotek Pendolino od Alstomu”, spíš se osobně klaním k názoru, že na WCML dopravce nasadí jednotky Hitachi Super Express (BR Class 801) , se kterými se původně počítalo pro East Coast Main Line (ECML). Což by samozřejmě znamenalo absolutní změnu kvality, která by byla cestující veřejnosti nabídnuta, Virgin Trains se svými Pendoliny se jednotkám Hitachi Super Express nemůže rovnat ani v tom nejnižším ohledu.
Bude tedy velice zajímavé sledovat, jak si ORR (Office of Rail Regulation) s touto situací nakonec poradí. Bude-li GNWR “vpuštěn na trať”, můžeme očekávat zajímavou bitvu dopravců.

Přidejte komentář: