Projekt Izy Train, jež byl provozován jako nízkonákladový produkt služby Thalys, skončí 10. Července začleněním do mateřské struktury Thalys / Eurostar Group.

Projekt Izy Train byl již od svého začátku v roce 2016 koncipován striktně jako nízkonákladová varianta cestování mezi francouzskou Paříží a belgickým Bruselem, jež ke svému provozu využíval vysokorychlostní jednotky TGV Réseau (typ TGV PBA a TGV PBKA) a starší jednotky Eurostar (BR Class 373),

BR Class 373 Eurostar, St Pancras International. Zdroj: Dopravní Magazín / Roman Petrlík

při čemž trasa byla z valné většiny vedena po běžných železničních tratích s omezenou rychlostí. I to bylo důvodem, proč cesta mezi Paříží a Bruselem byla při cestování s Izy Train o hodinu delší (2h 30m) ve srovnání se službou Thalys (1h 25m).

TGV PBKA dopravce Thalys, Brusel. Zdroj: Dopravní magazín / Roman Petrlík

Nízkonákladové bylo i zázemí služby Izy Train: jízdenky bylo možné zakoupit pouze online formou (internetové stránky, mobilní aplikace), zákaznická podpora byla řešena pouze přes formulář dostupný na internetové stránce služby, cestující mohl cestovat pouze s omezeným počtem zavazadel a omezen na počtu byl i doprovodný personál. Ovšem nedostatek komfortu, který je dostupný u služby Thalys, byl bohatě vyvážen cenovou strukturou, jež byla cestujícím nabízena: při včasném nákupu bylo možné zakoupit jízdenku z Paříže do Bruselu již od 19EUR v běžné cestovní třídě. Díky cenové politice byla služba Izy train úspěšná a oblíbená zejména mezi cestující veřejností ve věku 20 – 30 let.

Služba Izy Train byla v období let 2019 – 2020 (a části roku 2021) pozastavena díky opatřením, jež souvisela se šířením nákazy SARS-Cov-2, v Květnu roku 2021 byl provoz služby Izy Train částečně obnoven.

Služba Izy Train je společným podnikatelským projektem státních dopravců SNCF (Francie) a SNCB (Belgie).

Leave a Reply