Takřka Rok trvající „bitva“ za zvýšení – v nejhorším případě za zachování – poplatku za cestujícího, jež musí aerolinky přidávat k ceně letenky, je u konce. A manažerům londýnského letiště Heathrow se rozhodnutí CAA (Civil Aviation Authority) vůbec nelíbí.

Jde o to, že servisní poplatek – v anglickém jazyce Passenger Service Charge (PSC), jež aerolinky platí provozovateli letiště akterý je vždy přenesen na cestujícího, se měl podle manažerů provozovatele letiště Heathrow, společnosti Heathrow Airport Holding zvýšit, nebo při nejhorším zůstat na stávající úrovni. Momentálně je PSC na úrovni £31.57p, přičemž v letošním roce by měl poplatek klesnout na hodnotu £25.43p a v letech 2025/2026 by měl být dokonce ještě nižší, £23.70p.

Provozovatel letiště samozřejmě tajně doufal, že poplatek, jenž je určen k částečnému posílení rozpočtu na údržbu a provoz daného letiště zůstane stejný, a pomůže tak provozovateli letiště (s pomocí dalších „nezbytných“ poplatků…) posílit příliv finančních prostředků do pokladnice letiště, neboť předpoklad zářných zítřků o dosažení před-Covidových finančních výsledků se jaksi nekoná a zřejmě konat nebude, neboť počet cestujících, kteří využili služeb letiště Heathrow, se v loňském roce ustálil na před-Covidových 83% – a to je pro provozovatele letiště zklamáním.

Leave a Reply