31 července, 2021

Zajímavosti ze světa dopravy

Nejstarší železniční EMU dosloužila, bude nahrazena novou

Ikonická, 82 let stará EMU řady BR Class 483, dojezdila. V neděli 3. Ledna se vydala na svoji poslední cestu po trati Island Line, na které poctivě drtila míle od roku 1989.

Elektrická jednotka řady BR Class 483 byla vyráběna závodem Metro-Cammell od roku 1938, při čemž vycházela z jednotky „1938 Stock„, avšak pro použití mimo londýnské metro byl její interiér v roce 1989 změněn tak, aby reflektoval požadavky regionální železniční dopravy.

Interiér 1938 Tube Stock, zdroj Wikipedia

Je samozřejmé, že pro potřeby na regionální dráze by podélné uspořádání lavic bylo velmi zvláštní, proto byl celý interiér v roce 1989 změněn – například právě podélné lavice byly částečně nahrazeny kratší verzí lavic v příčném uspořádání:

Interiér po renovaci z roku 1989. Zdroj Wikipedia

Poté, co londýnský správce dopravy TfL rozhodl o vyřazení EMU Class 483 z provozu pro londýnské metro, bylo 20 vozů z celkového počtu 31 vozů (ty byly ponechány mimo provoz za účelem dostupnosti náhradních dílů) převezeno do opravárenské základny v Eastleigh, kde prošly jíž zmíněnou renovací a následně byly převezeny na Isle of Wight, kde pokračovaly v provozu na místní Island Line, a to až do včerejšího dne.

Trať Island Line, kterou provozuje Network Rail (tedy státní organizace, která je zároveň správcem železniční infrastruktury ve Velké Británii), je dlouhá 13 kilometrů, a spojuje městečko Shanklin s přístavní železniční stanicí Ryde Pier Head ,městečka Ryde. Cestující se tak na jedné trati mohou setkat s různými druhy scenérií, jimiž trať vede: od přístavního mola v Ryde, kde trať začíná, skrze tunel v Ryde až po klasickou, malo-městskou stanici Shanklin.

Trať Island Line z Ryde do Shanklin projde v následujících třech měsících údržbou, poté bude trať znovu uvedena do provozu – ovšem tentokrát již s „novou“ dopravní technikou. Pro vozbu byla vybrána EMU jednotka BR Class 484, která konstrukčně vychází z řady BR Class D-78 stock. Několik vozů prošlo v loňském roce renovací a po znovu zprovoznění Island Line budou nasazeny jako samostatné vozy na trať Island Line.

Jako tradičně na závěr videa z You Tube. První video zachycuje řadu Class 483, druhé video pak představuje řadu Class 484, jež nahradí původní 483.

 

%d bloggers like this: