Úřad pro civilní letectví, CAA, jež je kontrolním orgánem a autoritou vůči leteckým dopravcům a provozovatelům letišť ve Spojeném království, nařídil správci letiště Londýn Heathrow, společnosti Heathrow Airport Holdings, snížit poplatek za cestujícího na úroveň £25.43p v roce 2024, s dobou trvání na dva roky. Úroveň poplatku zůstane pro letošní rok zachována na původní výši £31.57p.

Rozhodnutí CAA získalo příznivý ohlas mezi dopravci, naopak provozovatel letiště je rozhodnutím značně rozmrzelý. Zatím co British Airways, jeden ze dvou největších dopravců na Heathrow, se k dané záležitosti nijak zásadně nevyjádřil; dopravce Virgin Atlantic, druhý největší dopravce na Heathrow, nešetřil pochvalami vůči CAA a kritikou vůči Heathrow Airport Holdings:

Po dvou letech konzultací ohledně poplatků za cestující, se CAA konečně rozhodla upravit cenovou hladinu výše poplatků tak, aby byl poplatek více příznivý k cestujícím, avšak jsme přesvědčeni, že mohli nařídit ještě nižší úroveň

prohlásil CEO dopravce Virgin Atlantic, Shai Weiss.

Nicméně, vzhledem k monopolnímu postavení letiště Heathrow na území Spojeného království, mohla být úroveň poplatku – s ohledem na inflaci – ještě nižší. Letiště Heathrow i po snížení poplatků na novou úroveň zůstává pro cestující jedním z nejdražších letišť na světě.

dodal Shai Weiss.

Letiště Heathrow zažilo v loňském roce velmi turbulentní období, po skončení krizových opatření na sklonku roku 2021 a na začátku roku 2022, se letiště ocitlo pod palbou kritiky jak ze strany cestujících, tak ze strany dopravců. Během letní sezony totiž došlo k několika výpadkům souvisejících s odbavením zavazadel cestující veřejnosti, jež bylo způsobeno nedostatkem pracovních sil. CAA se proto v letošním roce zaměří právě i na dodržování kvality služeb, jež souvisejí s odbavením cestujících.

Letiště Heathrow hodlá v nejbližších letech investovat přibližně 3 miliardy liber šterlinků do nákupu bezpečnostních skenerů nové generace, jež mohou zásadně zrychlit bezpečnostní kontroly odbavených cestujících. V plánu je také rekonstrukce logistického zázemí odbavených zavazadel Terminálu 2, s odhadovaným rozpočtem 1,2 miliardy liber.

V nedohlednu prozatím zůstává otázka komplexní rekonstrukce Terminálu 3, který je spolu s Terminálem 4 nejstarším v rámci letiště Heathrow; a již nedostačuje ani potřebám dopravců, ani potřebám cestujících.

Na videu londýnského deníku The Guardian je zachycen stav z loňského června, kdy se letiště Heathrow potýkalo s nedostatkem pracovníků odbavovacích úseků.

Leave a Reply