Až do odvolání je zastaven provoz mezi Londýnem, Paříží a Bruselem z důvodů zaplaveného železničního tunelu pod kanálem La Manche.

Toto opatření se dotklo přinejmenším 16ti tisíc cestujících, kteří měli na dnešní den zakoupené jízdenky na cestu spoji Eurostar a v tuto chvíli není jasné, jak dlouho bude provoz v tunelu zastaven.

Zcela zaplněné příjezdové pruhy k francouzským hraničním kontrolním bodům ve městě Dover dne 22.12.2023. Foto: Roman Petrlík

Eurotunel je mimo provoz již podruhé během posledních 10ti dní – 21. prosince byl provoz tunelu uzavřen z důvodu stávky zaměstnanců na francouzské straně dopravce. Během stávky došlo k naprostému zahlcení silniční dopravní infrastruktury v přístavním městě Dover, kam se přesunuli cestující z terminálu dopravce Eurostar z Folkestone, aby se pokusili přepravit z Velké Británie do Francie prostřednictvím trajektů.

Situace vyústila ve zcela zablokovanou dopravu nejen ve městě Dover, ale i na přilehlých komunikacích kraje Kent, kde vozidla osobní i nákladní dopravy postupně zahltila příjezdové komunikace k přístavu.

Dnešní uzavření tunelu pod kanálem tedy znamená, že situace se bude opakovat – ti cestující, kteří mohou využít automobilu k přepravě do Francie prostřednictvím trajektů, tak zcela jistě učiní.

Avšak nebylo by moudré „vinit“ z dané situace pouze podmořské železniční těleso: zatopený je i tunel pod řekou Temží, který je mimo jiné využíván právě i vysokorychlostními spoji Eurostaru mezi městy Ebbsfleet a Londýn. To se dotklo i dopravce Southeastern, který musel v daných směrech skrze tunel pod Temží spoje buď zcela odřeknout, nebo přesměrovat přes již beztak přeplněné železniční trasy v okolí Londýna.

A aby toho nebylo pro obyvatele Albionu málo, meteorologický úřad Met Office vydal varování před dešťovými srážkami a následným ochlazením právě na 31. prosince a 1. Ledna – což bude zcela jistě znamenat další komplikace již beztak těžce zkoušené dopravy na území Spojeného království.

Leave a Reply