Tato aktualita není nikterak zásadní, přesto si zaslouží zveřejnění.
Finský operátor nákladní železniční dopravy Fenniarail obdržel povolení k provozování dopravních služeb v rámci liberalizace nákladní železniční dopravy ve Finsku. Jeho prvním zákaníkem je dřevozpracující závod Kemijärvi, pro kterého bude Fenniarail zajišťovat svoz dřeva ze severní části země do přístavu Bothnia port u města Oulu a do překladiště ve městě Kotka. Celá trasa měří zhruba 1000 km a pro vozbu vlaku má dopravce k dispozici lokomotivy řady 774.7F českého výrobce dopravní železniční techniky CZ Loko.
Provoz této nákladní linky v režii soukromého dopravce by měl být zahájen v Červnu tohoto roku, nic méně termín bude ještě upřesněn – v Kemijärvi totiž leží přes 2 metry sněhu, což prozatím vylučuje výstavbu 700 m vlečky.
Cena lokomotivy 774.7 se pohybuje v rozmezí částky 1,7 milionu Eur až 2 miliony dle výbavy a provedení, jež si určuje odběratel. CZ Loko jich k loňskému roku vyrobilo rovnou 100. Celková produkce bez ohledu na produkční řady dosáhla počtu 833 kusů.
Je příjemné zpracovávat aktuality, v nichž lze vyzdvihnout kdysi světoznámou českou strojírenskou výrobu…
Články s podobnou tématikou
V civilním letectví se blýská na horší časy – světové aerolinky potřebují na přežití dalších 70 miliard dolarů
Poslední „evropský“ Boeing B717 se vydal na svoji poslední cestu
Pokles o 90% – Statistika ORR o využití železniční dopravy potvrdila předpoklady