Jak už jsem zmínil v předchozích dvou aktualitách, britský dopravce First nezahálí – do Velimi na cerhenický zkušební okruh poslal hned tři dopravní prostředky: DMU v podobě BR Class 195, nové osobní vozy Mark5/5A a lokomotivu Stadler Eurolight, která nese v rámci značení kolejových vozidel ve Velké Británii označení BR Class 68.

První kusy lokomotiv Stadler Eurolight (UKLIght) byly dodány pro operátora Direct Rail Services již v roce 2014 a sloužili jak pro vozbu nákladních vlaků, tak i pro vozbu vlaků osobních. Avšak aby bylo možné lokomotivu řady 68 zařadit jako tažnou lokomotivu vlaků TransPennine Express, musí projít testy v zátěži s novými osobními vozy Mark5/5A, které budou na danou trať nasazeny.
Jak jsem již zmínil, BR Class 68 koncepčně vychází z řady Stadler Eurolight. Jedná se se tedy o dieselovou lokomotivu, poháněnou čtyřmi trakčními motory Caterpilar o celkovém výkonu 600kW a maximální provozní rychlosti 160 km/h.
První lokomotivy řady Class 68 s ověřením pro vozbu TransPennine Express by měly být nasazeny do provozu koncem roku 2018.

Leave a Reply