V jednom z předchozích článků jsem zmínil svůj zážitek z roku 2014, kdy jsem měl možnost se svézt obstarožní DMU BR Class 150 Sprinter. V tu chvíli jsem netušil, že v dnešní aktualitě se ke zmíněnému motoráčku vrátím v jiné souvislosti.
Jde o to, že dopravce Norther rail, který zajišťuje v rámci franšízy osobní železniční dopravu v severní části Anglie (Manchester, Liverpool, Bradford a Leeds) oznámil záměr obnovit svůj vozový park a za tímto účelem bylo předloni vypsáno výběrové řízení. Nyní, po necelých dvou letech je jasné, že vítězem se stal španělský výrobce dopravní techniky CAF, jemuž tak připadne právo dodat dopravci Northern Rail nové EMU a DMU.
Kontrakt na celkem 98 souprav v ceně zhruba 17 miliard korun, jenž je finančně kryt prostřednictvím společnosti Eversholt Rail a která bude majitelem nových motorových jednotek, bude sestaven z 31 třívozových a 12ti čtyřvozových EMU, které budou doplněny 25ti dvouvozovými a 30ti třívozovými DMU.
Je jisté, že celá dodávka bude sestavena z jednotek modelového provedení Civity, tedy ze souprav, jejichž maximální rychlost je – v závislosti na trakci – udávána od 120 do 160 km/h. Sám výrobce, CAF, označuje řadu Civity za jednotky určené pro regionální dopravu – takže v tomto případě nelze očekávat super výbavu, co se interiéru týče, regionální a příměstské soupravy bývají co do výbavy velmi spartánské, avšak s vysokou provozní spolehlivostí.
Staré motorové DMU BR Class 150/1 Sprinter a Class 142/4 Pacer budou za nové CAF Civity vyměněny v průběhu roku 2018.