Když koncem roku 2015 vyhrála skupina First Group licenci na provozování franšízy Trans-Pennine Express, její součástí byl i příslib na nasazení zcela nové dopravní techniky, která by splňovala nároky cestujících i dopravce v režimu spojů IC. 

Za vítěze výběrového řízení na dodávku celkem 44 kusů nové dopravní techniky byli vybráni španělský výrobce dopravní techniky CAF, který dodá nově vyráběné EMU BR Class 397 pro regionální dopravu v okolí měst Manchester, Liverpool a Leeds. Druhým dodavatelem dopravní techniky pak bude japonský výrobce Hitachi Rail Europe, který dodá jednotky BR Class 802 pro vozbu dálkových IC spojů mezi severozápadem Anglie a Skotskem. Nová řada EMU nahradí stávající EMU BR Class 350 (Siemens Desiro), která není pro vozbu dálkových IC spojů příliš vhodná.
Jednotka EMU BR Class 397 vychází z řady CAF Civity, která je již v provozu v některých zemích v Evropě, pro provoz pod franšízou TPE dopravce objednal pětivozové sestavení jednotek.

Leave a Reply