Pět elektrických lokomotiv řady Siemens Vectron MS bude českému dopravci ČD Cargo dodáno postupně od června do prosince tohoto roku. Dopravce objednávku odůvodnil v tiskové zprávě, v níž se říká, že:

Rozhodnutí o nákupu nových interoperabilních lokomotiv je součástí dlouhodobé strategie ČD Cargo, resp. naplňování jednoho ze zásadních cílů společnosti, kterým je expanze na zahraniční trhy

řekl mimo jiné předseda představenstva ČD Cargo, Ivan Bednárik. Následně svá slova doplnil neméně mlhavou a nic neříkající floskulí:

Chceme-li si udržet náš tržní podíl a pozici jednoho z nejvýznamnějších evropských dopravců, je obnova vozidlového parku nezbytná a tyto lokomotivy jsou první, nikoliv však jedinou významnou investicí v této oblasti.

Je mi poněkud záhadou, kde přišel předseda představenstva k faktu, že ČD Cargo je jedním z nejvýznamějších dopravců v Evropě. Stejně tak je mi záhadou, jak hodlá ČD Cargo konkurovat zahraničním dopravcům – zejména při vědomí propadu obchodních aktivit ČD Cargo se může prohlášení Ivana Bednárika jevit jako lehce troufalé.
Vícesystémová modulární lokomotiva Seiemens Vectron je k vidění u mnoha dopravců napříč evropským kontinentem, tři Vectrony má mimojiné v pronájmu i soukromý dopravce Regiojet.
Lokomotiva řady Vectron je přímým nástupcem neméně populární lokomotivy řady Eurosprinter. V základní konfiguraci může dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h, v upravené konfiguraci pak může dosáhnout maximální rychlosti 200 km/h.

Leave a Reply