Tak toto se opravdu nepovedlo: dopravce GWR (Great Western Railway) oznámil, že je rozhodnut obměnit vozový park na železničním spojení mezi londýnským letištěm Heathrow a železničním uzlem Paddington.

Změna bohužel postihne soupravy BR Class 332, které se díky svému povedenému dizajnu staly ikonickou součástí rychlého spojení mezi Heathrow a centrem Londýna.

332002_at_paddington_abu

BR Class 332 Electrostar, Zdroj: Wikipedia

EMU BR Class 332 je společným dílem španělského CAF-u a německého výrobce Siemens, která byla vyráběna v letech 1997 – 1998 a to v celkovém počtu 14 souprav. U těch bylo již od počátku jasné, že na jiné výkony – vyjma Heathrow Express –  nasazovány nebudou. Tomu odpovídal i navržený interiér, který měl na svoji dobu velmi futuristický a velmi pohodlný interiér. A o ten šlo zejména: cenová dostupnost tohoto železničního spojení nikdy nepatřila a ani dnes nepatří do základního cenového pásma železniční osobní dopravy ve Velké Británii: s cenou £22 za jednosměrné jízdné mimo špičkové výkony, v době trvání 15 minut a vzdálenosti 24 kilometrů lze spoje Heathrow Express vcelku oprávněně nazvat poměrně luxusním dopravním prostředkem. Ovšem prostředkem hojně využívaným.
Opera Snapshot_2018-04-03_092642_www.heathrowexpress.com
Bohužel, nic netrvá věčně.
Dopravce GWR, který získal licenci k provozu železničního spojení Heathrow Express, se netají záměrem obměnit vozový park. A ona obměna proběhne tak, že soupravy řady 332, které prošly během let 2012 a 2013 kompletní rekonstrukcí interiéru (za 16 milionů liber…), vymění za řadu BR Class 387 – tedy za jednotku Electrostar od Bombardieru, které je určena pro běžné výkony v příměstské železniční síti London Overground (a nejen té). A to je rozhodně nepříjemná zpráva.

Jednak proto, že se zcela vytratí vizuální styl tohoto spojení, které bylo již od svých počátků vnímáno za spojení lepší, luxusnější. Vždyť cesta z londýnského Heathrow prostřednictvím spojů metra (o jiném druhu MHD raději ani neuvažujme…) do centra Londýna trvá minimálně hodinu – v případě Heathrow Express je cestující v centru metropole za již zmíněných 15 minut. A i když je cena oproti jiným možným spojením vysoká, má svá opodstatnění: dvě cestovní třídy (Standard a First Class), v každé třídě pohodlná sedadla, každé sedadlo má k dispozici zásuvku pro připojení drobných elektrických spotřebičů. Prostě pohoda.
Jak budou vypadat Desira od GWR? To zatím nikdo netuší, ale o tom, že by nový dopravce plánoval úpravu interiéru jednotek Desiro pro Heathrow Express, se nikde nemluví – takže lze předpokládat, že k ničemu takovému ani nedojde.
Škoda.
Prezentace řady BR Class 387 Electrostar dopravce GWR z roku 2017:

Leave a Reply