Vhodná otázka, neboť správce veřejné hromadné dopravy v Londýně, Transport for London (TfL), vyhlásil tendr na provoz příměstské železniční dopravy – London Overground.
Ta je momentálně provozována v režii společného pdoniku firem MTR a Deutche Bahn a rozhodně není jasné, že uspějí v novém tendru, který bude pokrývat období od roku 2017 do roku 2024 s případnou opcí.
V čem je háček? Jako tradičně, v kvalitě. TfL dal v zadávacích podmínkách jasně najevo, že o případném vítězi budou rozhodovat i parametry vozového parku, rekonstrukce stávajících železničních stanic, rozšíření provozu o víkendech a prodloužení železniční dopravní obslužnosti do oblasti Barking Riverside.
Zatím nejsou známi další zájemci z řad dopravců, kteří do tendru budou moci případně zasáhnout se svými nabídkami – přihlášky musí být odevzdány do poloviny května 2015. Poté, v průběhu měsíce června, vybere TfL nového dopravce, který bude v první fázi operovat na severních linkách London overground od roku 2018, při čemž výchozí stanicí bude železniční stanice Liverpool Street.
Již nyní jsou však známy dílčí parametry pro vstup do tendru: nízkopodlažní, průchozí vozy, které musí být plně klimatizované. Dopravce navíc musí zajistit i obsazení železničních stanic personálem, který musí dané stanice obsluhovat po celou dobu jízdního řádu.
Počkejme si, s jakou nabídkou zájemci přijdou.