Ve švédském městě Bro testují třetí generaci EMU X60 od francouzského Alstomu, verzi X60B, která koncepčně vychází z typu Alstom Coradia.

Alstom Coradia se vyrábí jak v modifikaci EMU (Electric Multiple Unit), tak i DMU (Diesel Multiple Unit) a je vnímána jako jednotka pro rpvoz v rámci dálkových meziměstských spojů (Inter City).

Verze X60B nahradí předchozí EMU X10 švédského výrobce ASEA, která je v provozu již od roku 1985 a doplní varianty X60 a X60A, které jsou nasazovány na příměstské trasy v okolí švédského hlavního města od roku 2005.  Dodejme, že ve Švédsku lze potkat i odvozené varianty X61 a X62: X61 je EMU se sníženou kapacitou, místo 6ti vložených vozů jsou vloženy pouze 4. X62 je pak odvozeninou s vloženým bistro vozem – tohoto vylepšení  se původní Coradia dočkala proto, že X62 je nasazena v severnější části Švédska, kde jsou vzdálenosti mezi jednotlivými městy delší, než v části jižní.

Zajímavostí EMU Alstom Coradia je fakt, že 95% dílů, jež byly použity k výrobě a kompletaci, mají charakter recyklovatelných dílů – proto je řada Coradia vnímána jako dopravní prostředek s označením High Environmental Standards, neboli dopravní prostředek, který splňuje vysoké  ekologické standardy.
Další video nám připomene, jak vypadají EMU X11, jež mají být nahrazeny nabíhající řadou X60:

Leave a Reply